صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

بداق جمالی گفت: مخالف دریافت معاینه فنی نیستم اما بهتر است به جای جریمه 50 هزار تومانی رانندگان خودروهای فاقد معاینه فنی ابتدا خودروسازانی را جریمه كنند كه خودروی كیفیت پایین تحویل مردم می دهند.

برنامه "مناظره " با موضوع آلاینده ها و آلودگی هوا در كلانشهرها با حضور دكتر جواد بداق جمالی عضو هیئت علمی و مدیر گروه محیط زیست انسانی دانشكده محیط زیست از شبكه رادیویی گفت و گو روانه آنتن شد.

دكتر بداق جمالی در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به اهمیت دقت و سرعت اجرای برنامه های كاهش آلودگی هوا اظهار داشت: بیش از سه دهه است كه درگیر آلودگی هوا در كلانشهر تهران هستیم و در حال حاضر دامنه آلودگی هوا در كلانشهر تهران به هشت كلانشهر دیگر هم سرایت كرده است.

وی با بیان این مطلب افزود: تأخیر در اجرای برنامه های كاهش آلودگی هوا موجب تشدید آلودگی و كاهش كنترل آن می شود.

مدیر گروه محیط زیست انسانی دانشكده محیط زیست با اشاره به موانع موجود در مسیر اجرای برنامه جامع كاهش آلودگی هوا مطرح كرد: اراده و عزم جدی برای حل مشكل آلودگی هوا وجود ندارد. امروزه موتورسیكلت های الكتریكی و با كیفیت بالا در دنیا تولید می شوند اما در كشور ما استفاده نمی شود.

دكتر بداق جمالی خاطرنشان ساخت: خودروهای دوگانه الكتریكی- هیبریدی و الكتریكی- بنزینی در دنیا با مصرف بنزین پایین تولید می شوند اما صنعت تولید خودرو در ایران هنوز سه دهه از صنعت پیشرفته خودرو در دنیا عقب تر است. استاندارد گازوئیل ما به استاندارد متوسط دنیا نزدیك نیست و كیفیت بسیار پایینی دارد.

وی با بیان اینكه كیفیت خودروهایی كه به شهروندان تحویل داده می شود بسیار پایین است گفت: متاسفانه هنوز باور نكرده ایم كه آلودگی هوا در شهر تهران و سایر كلانشهرها در وضعیت اورژانسی و احیا قرار دارد. این آلودگی سمی برای همه شهروندان و مسئولان در همه سطوح است.

مدیر گروه محیط زیست انسانی دانشكده محیط زیست متذكر شد: مخالف دریافت معاینه فنی نیستم اما بهتر است به جای جریمه 50 هزار تومانی رانندگان خودروهای فاقد معاینه فنی ابتدا خودروسازانی را جریمه كنند كه خودروی كیفیت پایین تحویل مردم می دهند

دكتر بداق جمالی در مناظره رادیو گفت و گو عنوان كرد: عزم و اراده و باور جدی در مسئولان و مردم برای كاهش آلودگی هوا وجود ندارد. بنابراین به یك مدیریت منسجم و عزم ملی نیاز داریم تا این معضل حل شود.

مدیر گروه محیط زیست انسانی دانشكده محیط زیست در پایان گفت: معاینه فنی ضروری است اما در ابتدا باید كیفیت خودروها را افزایش دهیم در این صورت نیازی به جریمه كردن مردم نیست.

مرتبط با این خبر

  • امامزاده ابراهیم (ع) شهر آمل جزو امامزاده‌های معروف و شاخص در كشور است

  • یك اقتصاددان در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو:

  • نگذاریم تولیدكننده‌ها دل‌زده شوند!

  • لزوم اقدام نظامی علیه اسرائیل در صورت نقض آتش‌بس

  • مردم غزه نیاز به همدلی زبانی ندارند

  • مردم ولی‌نعمت مسئولان‌/ شعاری كه باید عملی شود!

  • ضرورت شناخت ذائقه مخاطب در تولید محتوای رسانه‌ای

  • تهیه اینترنت پاك با كد دستوری#456*

  • عملیاتی كردن شعار سال نیازمند برنامه جامع در حوزه كشاورزی است

  • به‌جای قضاوت دیگران؛ نقد سازنده داشته باشیم