صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

دبیر نمایشگاه كسب و كارهای فرهنگی در فضای مجازی گفت: این نمایشگاه از 28 لغایت 31خردادماه سال جاری در قم برگزار می شود. مخاطب این نمایشگاه كسب و كارها هستند.

برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت و گو با موضوع نمایشگاه توسعه كسب و كارهای فرهنگی در فضای مجازی و با حضور سعید مشهدی دبیر نمایشگاه كسب و كارهای فرهنگی در فضای مجازی روی آنتن رفت.

سعید مشهدی با اشاره به اینكه كسب و كارهای فضای مجازی به دلیل جدید بودن، هنوز شكل اجرایی و نهادینه شده را به خودش نگرفته است، تصریح كرد: دلیل این مسئله این است كه زنجیره ارزشی كه مجموعه ای از این كسب و كارها را كنار همدیگر قرار می گیرد، هنوز نتوانسته دوام و قوامی پیدا كند.

وی با بیان اینكه مدل های مختلف را برای برگزاری نمایشگاه كسب و كارهای فرهنگی در فضای مجازی بررسی كردیم، عنوان كرد: در آخر به این نتیجه رسیدیم كه همه اجزا كسب و كارهای فرهنگی كه شامل بخش های اپراتورها و شركت های زیرساختی، پلتفرم های بزرگ حوزه و تولید كنندگان و مصرف كنندگان محتوا هستند، در كنار همدیگر قرار بگیرند تا بتوانند از ظرفیت های همدیگر، حداكثر استفاده را بكنند.

دبیر نمایشگاه كسب و كارهای فرهنگی در فضای مجازی در خصوص مدل اجرایی این نمایشگاه گفت: مدل اجرا، مدل مذاكره به صورت تجاری درون بخشی است یعنی هر كدام از دوستان می توانند بیایند و با كسب و كارهای بالادستی یا پایین دستی مذاكره كنند تا بتوانند ارتقای جایگاه داشته باشند.

وی در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه بیان كرد: زمان نمایشگاه از 28 لغایت 31 خرداد ماه سال جاری است. قرار بر این است كه چهار الی پنج نمایشگاه دیگر به این شكل در طول سال در استان های مختلف برگزار شود كه اولین نمایشگاه در این تاریخ در استان قم برگزار می شود. استان های دیگر نیز به فراخور زمان و مكان و درخواستی كه از استان ها باشد، در نوبت اجرا قرار می گیرند.

مشهدی در گفتگو با رادیو گفت و گو اظهار داشت: یك بخشی از فضاهای كسب و كار، رفع موانع است. در جلسه ای كه با دبیر ستاد فناوری های نرم و هویت ساز داشتیم، پیشنهاد داده شد می توانیم شركت هایی كه در این نمایشگاه شركت می كنند به عنوان شركت های خلاق معرفی كنیم كه می توانند از معافیت ها و تسهیلاتی كه شركت های دانش بنیان دریافت می كنند هم برخورد باشند.

وی خاطر نشان كرد: یكی از بخش های مختلفی كه در نمایشگاه است توانمند سازی و معرفی بعضی از فضاهایی است كه ممكن است دوستان با آن مواجه شوند و بتوانند آن ها را برطرف كنند.

دبیر نمایشگاه كسب و كارهای فرهنگی در فضای مجازی با اظهار به اینكه مخاطب این نمایشگاه بیشتر خود كسب و كارها هستند، گفت: چون هنوز زنجیره ارزشی ما كامل نشده و ارتباطات خیلی قوی و مستحكمی بین این زنجیره ارزش وجود ندارد. در این نمایشگاه قصدمان این است كسانی كه در این نمایشگاه شركت می كنند، بتوانند زنجیره های قبل و بعد از خودشان را تقویت كنند و با انعقاد قراردادهایی نسبت به سطوح بالایی و پایینی خودشان، تقویت شوند. منتها فضایی هم دیده شده برای كسانی كه بعدها بخواهند به هر نحوی وارد این صنعت بشوند.

وی با اشاره به اینكه از ظرفیت های این نمایشگاه برای مذاكره در خارج از كشور هم استفاده خواهیم كرد، توضیح داد: یكی از اهداف نمایشگاه این است كه پلتفرم ها و كسب و كارها را كنار همدیگر داشته باشد و از هم افزایی بین این كسب و كارها به شكل های مختلف برای مذاكره با خارج از كشور یكپارچگی ایجاد شود و بتوانند ظرفیت سازی برای خارج از كشور را از اكنون طی این فضای نمایشگاهی به وجود آمده، استفاده كنند.

مرتبط با این خبر

  • امامزاده ابراهیم (ع) شهر آمل جزو امامزاده‌های معروف و شاخص در كشور است

  • یك اقتصاددان در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو:

  • نگذاریم تولیدكننده‌ها دل‌زده شوند!

  • لزوم اقدام نظامی علیه اسرائیل در صورت نقض آتش‌بس

  • مردم غزه نیاز به همدلی زبانی ندارند

  • مردم ولی‌نعمت مسئولان‌/ شعاری كه باید عملی شود!

  • ضرورت شناخت ذائقه مخاطب در تولید محتوای رسانه‌ای

  • تهیه اینترنت پاك با كد دستوری#456*

  • عملیاتی كردن شعار سال نیازمند برنامه جامع در حوزه كشاورزی است

  • به‌جای قضاوت دیگران؛ نقد سازنده داشته باشیم