صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

مدیرعامل ستاد مركزی معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: در حال حاضر نرخ معاینه فنی برای خودروهای سبك 37 هزار تومان و برای خودروهای سنگین 57 هزار تومان اعلام شده است.

برنامه "صبح و گفت و گو" با موضوع افزایش 50 درصدی نرخ معاینه فنی خودروها در ارتباط تلفنی با دكتر نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

حسینی منش در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اظهار اینكه معاینه فنی از سال 1394 هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته گفت: بیش از 80 درصد هزینه های مراكز معاینه فنی بابت هزینه نیروی انسانی اعمال می شود و رقم قبلی با توجه به نرخ تورم رقم منصفانه ای نبود.

وی افزود: هیئت دولت در این مصوبه هزینه های كلانشهرها و شهرهای كوچك را در نظر گرفته و این افزایش نرخ از اول تیرماه اعمال شده است. در حال حاضر نرخ معاینه فنی برای خودروهای سبك 37 هزار تومان و برای خودروهای سنگین 57 هزار تومان اعلام شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران به رادیو گفت و گو گفت: افرادی كه 15 روز بعد از اصلاح خودرو به مراكز معاینه فنی مراجعه كنند 8 هزار تومان بابت بازدید مجدد پرداخت خواهند كرد.

حسینی منش با بیان اینكه آمار خوشایندی در استقبال از معاینه فنی برتر وجود ندارد عنوان كرد: شهرداری تهران امسال برای طرح ترافیك و جایگزین طرح زوج و فرد 25 درصد تخفیف برای خودروهای سالم تر در نظر گرفته است.

وی یادآور شد: متأسفانه فقط 40 درصد خودروهایی كه كمتر از 4 سال كار كرده اند، در مرحله اول موفق به دریافت معاینه فنی برتر می شوند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران با اشاره به ایرادات قانون هوای پاك گفت: این قانون با وجود جامعیتی كه دارد اما كارایی خاصی در حوزه معاینه فنی ندارد. یكی از بحث های غیرقابل دفاع، سن گارانتی خودرو و معافیت معاینه فنی خودرو بود كه فاصله دو ساله با هم دارند درصورتیكه تاكید لایحه پیشنهادی بر گارانتی بیش از سن معافیت از معاینه فنی بود. كشورهای دیگر نیز به همین روش عمل می كنند یعنی كاتالیست خودرو سه برابر سن معاینه فنی، گارانتی می شود تا شهروند از جیب خود هزینه نكند.

حسینی منش ادامه داد: متأسفانه یك خودرو سطح پایین در ایران مانند پراید بابت تعویض كاتالیست خود حداقل باید 700 هزار تومان و خودروهای بالاتر هم باید یك میلیون تومان بپردازند و این معضل گویای ضرورت بازنگری در قانون هوای پاك است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران با بیان اینكه كلیه تجهیزات و ابزار مراكز معاینه فنی استاندارد و با كیفیت مشابه دیگر كشورهاست گفت: در حال حاضر یورو 2 جزو الزامات تولید خودرو است و اگر خودرویی فاقد یورو 2 باشد اجازه پلاك ندارد. جالب اینكه یورو 2 تولید می شود و روی آن هم كاتالیست فاقد الزام آلایندگی بسته می شود و این یك شوخی است.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا خودروهای مدل 1381 در تهران معاینه فنی می گیرند یا خیر؟ گفت: با توجه به روند كند نوسازی خودروهای فرسوده در كشور، خودرویی كه معاینه فنی را پاس كند اجازه تردد دارد.

حسینی منش در پایان از شهروندان درخواست كرد كه قبل از سفرهای تابستانی با یك معاینه فنی به ایمنی سفر خود كمك كنند.

مرتبط با این خبر

  • امیر موسوی: تیراندازی سامانه‌های پدافند هوایی اصفهان به شی مشكوك

  • هدف دشمنان، ازبین‌بردن كاركرد خانواده در جامعه اسلامی است

  • پیروی از حق و مقابله با باطل، مسیر حركت ارتش جمهوری اسلامی ایران

  • تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از شبكه‌های استانی پخش خواهد شد / اكثریت منتخبین در دور اول از ظرفیت تبلیغاتی صداوسیما استفاده كردند

  • نظام آموزشی فاقد اقتدار لازم در ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی است

  • دور دوم انتخابات در امنیت كامل برگزار خواهد شد

  • كاركنان ارتش ولایت مدار و انقلابی هستند

  •  لازم باشد حیفا و تل‌آویو را با خاك یكسان می‌كنیم

  • الان بدنه سینما فیلم تولید نمی‌كند

  • دانستن پشت پرده‌های بی‌حجابی و بدپوششی ضروری است