display result search
رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: نخستین گام مقابله با تبلیغات دشمن، شناسایی جریان رسانهای آنهاست كه متاسفانه در فضای رسانهای ما شناخت دقیق از رسانههای غرب وجود ندارد و بسیاری به ویژه در فضای مجازی مرعوب رسانههای غربی هستند.
به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه "گفتوگوی سیاسی" با موضوع (بررسی راهبرد دشمن در جنگ تبلیغاتی علیه ایران اسلامی و الزامات مقابله با آن) در ارتباط تلفنی با دكتر مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه روانه آنتن شبكه رادیوگفتوگو شد.
مسعود بصیری در مصاحبه با رادیوگفتوگو بیان كرد: در واقع راهبردها و استراتژی دشمن در حوزه رسانه متعدد است كه طی سالهای متعدد از آن استفاده كردند، البته تعدد آن به معنای كثرتش نیست، در مقاطع مختلف تغییر راهبردها را با استفاده از تكنیكها و تاكتیكهای گوناگون در پیش گرفتند، اما یك راهبرد اصلی در اغلب اوقات مدنظر رسانههای بیگانه بوده و آن تضعیف امید و باور نسبت به انقلاب و توانمندیهای جمهوریاسلامی و به ویژه اقدام برای حل مشكلات مردم و همچنین تضعیف باور ایستادگی و مقاومت كه ذیل همان باورهای اسلامی تعریف میشود.
وی افزود: برای بسط و گسترش ناامیدی در میان مردم و تضعیف باور ایستادگی و مقاومت از تاكتیكهای مختلفی استفاده كردند، بزرگنمایی برخی از اتفاقاتی كه در كشور روی میدهد، اتفاقاتی چون اختلافاتی در حوزه سیاسی، اختلاس یا مواردی از این دست كه شاید در هر كشوری اتفاق بیفتد، اما راهبرد دشمنان ما و رسانههای بیگانه ناامید كردن مردم از باور این آرمان است كه میتوانیم خودمان مشكلاتمان را حل كنیم. دشمن و رسانههایش برای پیشبرد ترویج ناامیدی در كشور، بزرگترین تاكتیكش اختلافاندازی و استفاده از شیوه قدیمی اختلاف بینداز و حكومت كن است كه به انواع مختلف استفاده شده است.
رئیس سازمان بسیج رسانه ادامه داد: در حال حاضر غربیها جمهوریاسلامی را به یك كشور مهدوی و مدینه فاضله مقایسه میكنند و سطح توقع مردم در اداره یك كشور در جامعه جهانی با همه بحرانها و مشكلاتش را به حدی بالا میبرند كه با كوچكترین مشكل و مسالهای را مردم ناامید كند یا اتفاقات مختلفی كه در حوزه اقتصادی روی میدهد با همه مشكلاتی كه داریم، دلیل ناكارآمدی و نابلدی مسئولان جمهوریاسلامی در حل مشكلات جلوه میدهند. اما مساله این است كه ما در دنیایی زندگی میكنیم كه 40 سال ما را تحت تحریم قرار داده است.
مسعود بصیری گفت: اگر كشوری مثل فرانسه را كه تولیدكننده هواپیمای ایرباس است، تحت تحریم قرار بگیرد، به طور قطع نمیتواند مشكلات خودش را حل كند یا همین آمریكا كه امروز داعیهدار بزرگترین تولید كننده اقتصادی در تولید ناخالص ملی است، اما چند وقت پیش برنی سندرز اعلام كرد برخی از دانشجویان آمریكایی برای اینكه بتوانند هزینههای خودشان را سامان دهند، از وعدههای غذایی خودشان كم میكنند یا در بحث تجهیزات نظامی كه آنها به كرات توان نظامی ما را زیر سوال میبرند و قدرت مانور خودشان را به لحاظ نظامی به رخ ما و همه جهانیان میكشند.
وی افزود: در زمان تبلیغاتریاست جمهوری، ترامپ از تجهیزات نظامی آمریكا در كشورهای دیگر كه امكان استفاده از 50 درصد آن وجود ندارد، خبر داد، برای اینكه هزینه تعمیر و نگهداری آنها را نداریم. در همین شرایط آنها دست تهدیدهای نظامی یا نمایش قدرت میزنند یا ادعای محافظت نظامی از كشتیهای حامل نفت خودشان را در خلیجفارس دارند و مواردی از این قبیل. در برابر این مسائل چندی پیش سردار سلامی گفت ما در مقابل دشمنی ایستادیم كه هیكل تنومندی دارد و نمایش قدرت بسیار زیبایی دارد. اگر از دریچه هالیوود به غرب نگاه كنید، آنرا یك مدینه فاضله دوست داشتنی با محبت است كه همه چیز در آنجا شكل و شمایل زیبایی دارد و مردم بدون مشكلات اقتصادی با هم خوبند.
رئیس سازمان بسیج رسانه در مصاحبه با رادیوگفتوگو عنوان كرد: در حالی كه این هیكل تنومند دچار پوكی استخوان است، همین اتفاقی كه در فرانسه رخ داد و اكنون چهل هفته است كه مردم فرانسه شنبهها تظاهرات خیابانی میكنند و شنوندههای شما زنی را در میان تظاهرات كنندهها دیدند كه از فقر مینالید. از آن طرف ترامپ میگوید 50 میلیون نفر از مردم آمریكا نگران وعده بعدی غذایشان هستند. اما ما با تبلیغات سوء دشمنان چه باید بكنیم؟ در مقابل ما تبلیغات عظیمی از رسانههای دشمن وجود دارد كه مقابله با آن نیازمند سرمایهگذاری زیادی است، اما با این حال نخستین گام شناسایی جریان رسانهای دشمن است كه ضرورت دارد، رسانهها و خبرنگاران ما تحولات رسانهای غرب را بشناسند، متاسفانه در فضای رسانهای ما شناخت دقیق از رسانههای غرب وجود ندارد و بسیاری به ویژه در فضای مجازی مرعوب رسانههای غربی هستند.