صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

رضا قاضی اظهار داشت: سرویس های دانش آموزی باید از صحت و سلامت كامل فنی برخوردار باشند.

برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی معضلات ایاب و ذهاب دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، با حضور رضا قاضی (معاون توسعه برنامه ریزی شهری سازمان تاكسیرانی شهر تهران) و ارتباط تلفنی با محمد حقانی (عضو سابق شورای شهر تهران و مشاور عالی رئیس شورای شهر تهران) از شبكه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه رضا قاضی با اشاره به اهمیت سرویس مدارس در كشور، گفت: در حال حاضر ایاب و ذهاب دانش آموزان یكی از مهم ترین دغدغه های سازمان تاكسیرانی است.

وی افزود: كارگروه ماده 18 بر اساس دستورالعمل ایاب و ذهاب دانش آموزی، به دبیری شهرداری تهران و سازمان تاكسیرانی و ریاست سازمان آموزش و پرورش در حوزه سرویس مدارس فعالیت های مختلفی را پیش می برد.

معاون توسعه برنامه ریزی شهری سازمان تاكسیرانی شهر تهران اضافه كرد: در این كارگروه نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان دانش آموزان و شهرداری حضور دارند.

وی ادامه داد: این كارگروه از ابتدای سال 98 تا به امروز 5 جلسه با موضوعات مختلف برگزار كرده است.

رضا قاضی افزود: در حال حاضر كمیته های كارشناسی متعددی در كنار فعالیت كارگروه ایاب و ذهاب دانش آموزان مشغول به كار هستند.

وی تصریح كرد: نماینده فرماندار و پلیس راهور معمولا در كارگروه ماده 18 حضور پیدا می كنند.

معاون توسعه برنامه ریزی شهری سازمان تاكسیرانی شهر تهران با اشاره به فعالیت سامانه سپند در كشور، توضیح داد: این سامانه در حال حاضر به صورت كامل و جامع در وزارت آموزش و پرورش و سازمان تاكسیرانی تهران مورد پیاده سازی و اجرا قرار گرفته است.

وی افزود: سامانه سپند توسط اتحادیه تاكسیرانی كل كشور راه اندازی شده است.

رضا قاضی اضافه كرد: هر مجموعه فعال در رشته حمل و نقل می تواند برای فعالیت در حوزه ایاب و ذهاب دانش آموزی در سازمان تاكسیرانی درخواست ثبت كند.

وی ادامه داد: افراد متقاضی به كار در حوزه حمل و نقل دانش آموزی در صورتی اجازه فعالیت می گیرند، كه مورد احراز و تایید سازمان تاكسیرانی و آموزش و پرورش قرار بگیرند.

معاون توسعه برنامه ریزی شهری سازمان تاكسیرانی شهر تهران با اشاره به شرایط اختصاصی راننده سرویس مدارس، توضیح داد: راننده سرویس باید حداقل 23 سال داشته باشند و حتما دارای گواهینامه باشد.

وی افزود: خودرویی كه در راستای سرویس دانش آموزی خدمت رسانی می كند باید از صحت و سلامت كامل برخوردار باشد.

در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبكه رادیویی گفت و گو محمد حقانی با اشاره به این كه مردم باید در فاصله میانی تولید و مصرف اختیار عمل داشته باشند، گفت: ما در بسیاری از مسائل غیر استراتژیك باید اختیار عمل را به مردم واگذار كنیم.

وی اضافه كرد: مدرسه و خانواده ها بهتر از هر نهاد یا اشخاصی دیگر می توانند در حوزه ایاب و ذهاب دانش آموزی به تصمیم درست در تعیین تعرفه برسند.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: دولت و مسئولین عمومی باید یاد بگیرند كه در هر كاری دخالت نكنند.

وی افزود: هر مدرسه در ایران به تناسب شرایط و وضعیت مالی خود و دانش آموزانش می تواند تعرفه در حد توان خود را تعیین كند.

محمد حقانی با بیان این كه دانش آموزان سرمایه های آینده این كشور هستند، عنوان كرد: با توجه به حساسیت و اهمیت بسیار زیاد وزارت آموزش و پرورش در آینده سازی كشور می توان گفت كه هر چه هزینه در این راه بگذاریم باز هم كم است.

وی اضافه كرد: بسیاری از شرایط و راهكارهای مرتبط با وزارت آموزش و پرورش را نمی توان در داخل اتاق های دربسته تصمیم گیری كرد.

مشاور عالی رئیس شورای شهر تهران اضافه كرد: شایسته است كه آموزش و پرورش با صدور اجازه به مدارس سراسر كشور زمینه ای را فراهم سازد كه مدرسه ها و خانواده ها خودشان در حوزه انتخاب و شرایط سرویس های دانش آموزی به نتیجه برسند.

مرتبط با این خبر

  • امیر موسوی: تیراندازی سامانه‌های پدافند هوایی اصفهان به شی مشكوك

  • هدف دشمنان، ازبین‌بردن كاركرد خانواده در جامعه اسلامی است

  • پیروی از حق و مقابله با باطل، مسیر حركت ارتش جمهوری اسلامی ایران

  • تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از شبكه‌های استانی پخش خواهد شد / اكثریت منتخبین در دور اول از ظرفیت تبلیغاتی صداوسیما استفاده كردند

  • نظام آموزشی فاقد اقتدار لازم در ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی است

  • دور دوم انتخابات در امنیت كامل برگزار خواهد شد

  • كاركنان ارتش ولایت مدار و انقلابی هستند

  •  لازم باشد حیفا و تل‌آویو را با خاك یكسان می‌كنیم

  • الان بدنه سینما فیلم تولید نمی‌كند

  • دانستن پشت پرده‌های بی‌حجابی و بدپوششی ضروری است