صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

رئیس گروه توسعه همكاری های بین المللی در وزارت میراث گفت: معرفی ساری به عنوان پایتخت گردشگری كشورهای عضو اكو، استان مازندان را به گردشگری بین المللی وصل می كند تا به مردم دنیا شناسانده شود.

سیدگلبانو خاوری با اشاره به نقش مازندران در گردشگری داخلی گفت: «معرفی ساری به عنوان پایتخت گردشگری كشورهای عضو اكو، استان مازندران را به گردشگری بین المللی وصل می كند تا به مردم دنیا شناسانده شود.»

وی با حضور در برنامه "رواق تماشا" اضافه كرد: «در حوزه بازاریابی و تبلیغات گام های خوبی برداشته شده و كشورها بعنوان اولویت هدف گردشگری تعیین شده اند و برای این كشورها برنامه ریزی شده است.»

خاوری ادامه داد: «بروشورها و اقلام تبلیغاتی هدفمند تهیه می شود و با توجه به محصولات گردشگری، به تفكیك بروشورهای تخصصی ارائه می گردد.»

وی خاطرنشان كرد: «بازاریابی تبلیغات گردشگری در حوزه تخصص گامی ارزشمند است و راه آینده را برای ما هموار می كند.»

در ادامه علی ماهفروزی، مشاور اجرایی اداره كل میراث فرهنگی استان مازندران در ارتباط زنده تلفنی با برنامه "رواق تماشا" در رادیو گفت وگو اظهار كرد: «پایتخت گردشگری پیش از این در میان كشورهای اكو وجود نداشت؛ بنده سال ها در زمینه این كشورها كار كرده ام و دبیر اجرایی كشورهای دریای خزر و قفقاز بودم و همواره دغدغه استفاده از ظریفت ها و نزدیكی كشورها را داشتم.»

ماهفروزی افزود: «پیوندهای مشترك ظرفیتی است تا ملت های دیگر از آن استفاده كنند؛ لذا پایتخت گردشگری می تواند به عنوان یك مقصد شناخته شود كه جای آن در میان كشورهای اكو خالی بود.»

وی ادامه داد: «كشورهای اكو نوروز مشترك و حتی از طریق راه ابریشم ظرفیت مدنی مشترك دارند. ما روی این فرهنگ كار كرده ایم و بنده وقتی به استانداری پیشنهاد دادم، مسئله به وزارت میراث كشیده شد و جلسه ای نیز با مجموعه اكو داشتیم.»

ماهفروزی از استقبال خوب كشورهای اكو سخن گفت و افزود :«پایتخت گردشگری بسیار مهم است؛ هرچند در حوزه اكو سفر بسیاری به كشور نداشته باشیم اما این پایتخت گردشگری بهانه خوبی برای میزبانی از دنیاست.»

همچنین محمدرضا ضیایی، مدرس ملی انجمن راهنماییان بین المللی با اشاره به اینكه گردشگری مازندران در تابستان و در حوزه افزایش ترافیك بیشتر نمود می یابد، گفت: «ابتدا باید از ظرفیت های موجود اطلاع و آگاهی داشته باشیم و آن را با زیر ساخت های مناسب پر كنیم.»

وی در مصاحبه با رادیو گفت وگو ادامه داد: «با برنامه ریزی صحیح و بسیج تمام نیروها می توان گردشگری مازندران را سامان داد.»

ضیایی خاطرنشان كرد: «كمبود هتل ها به میزان گردشگران پاسخگوست اما به اقامت گاه های سنتی و با قیمت پایین تر نیاز داریم.»

این كارشناس ارشد گردشگری گفت: «توریست ها در بسیاری موارد هتل را انتخاب نمی كنند و لذا تنوع اقامت گاه موجب پوشش دادن سلیقه های مختلف است.»

ضیایی افزود: «ساری و سایر شهرهای مازندران در حوزه اقامتگاه گام هایی برداشته اند ولی باز هم جای كار دارد.»

مرتبط با این خبر

  • توفان طبس؛ دست خداوند پشت سر مردم ایران بود

  • نقش‌های توسعه‌بخشی رادیو به‌ویژه در جوامع كوچك تر كماكان پررنگ است

  • جهش تولید؛ در سایه ارتقای معیشت و كنترل تورم

  • دعوت از هنرمندان ایرانی خارج كشور و ترویج فرهنگ بی‌حجابی

  • رهبر انقلاب: با جهش تولید جیب و دست كارگر پُر می‌شود

  • دستگاه‌های فرهنگی در مقوله حجاب كم‌كاری كرده‌اند

  • بررسی تصویر قهرمان در سینمای حماسی با نگاه به «آسمان غرب»

  • پررنگ‌تر شدن نقش مردم در عرصه حكمرانی در طول حیات انقلاب اسلامی

  • بررسی تصویر قهرمان در سینمای حماسی با نگاه به «آسمان غرب»

  • بررسی تصویر قهرمان در سینمای حماسی با نگاه به «آسمان غرب»