display result search
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی گفت: ایده خروج بخشی از محتوای آموزشی از كتابهای كاغذی فرآیند طولانی و نیازمند كار تدریجی است و ما تا دو سال آینده قدمهای اولیه را بر خواهیم داشت.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی ذوعلم در یك برنامه رادیویی در خصوص خروج بخشی از محتوای آموزشی از كتابهای كاغذی تا دو سال آینده اظهار كرد: خروجی بخشی از محتوای آموزشی از كتابهای كاغذی تا دو سال آینده در همه حوزههای تعلیم و یادگیری یكسان نیست چراكه به عنوان مثال در حوزه تربیت و یادگیری فرهنگ و هنر و در حوزه فرهنگ و حكمت می توان كارهای بیشتری انجام داد.
وی افزود: برخی موضوعات كه از جنس خواندن و نوشتن نیستند از طریق كتاب به دانش آموزان منتقل می شود، به عنوان نمونه درس هنر یك درس نگرشی مهارتی است و موضوع مهم در این حوزه فعالیت داخل كلاس و مهارت معلم است كه متاسفانه در كتاب گنجانده شده است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش، شبكه ملی رشد دانش آموزی را بستری برای استفاده از فضای مجازی دانست و افزود: اگر زیرساخت فنی دستیابی دانش آموزان به شبكه رشد و ابزارهای الكترونیك به اندازه كافی فراهم نشود این ایده و رویكرد حتی می تواند زمینه تبعیض دانش آموزی را فراهم كند.
حجت الاسلام ذوعلم ادامه داد: اگرچه وزارت ارتباطات اعلام كرده كه كل كشور تحت پوشش ارتباطات رایانه ای و اینترنتی قرار گرفته اما این ارتباطات هنوز برای برخی مناطق حاصل نشده است.
وی با تأكید بر لزوم باز طراحی برنامههای درسی در حوزه تربیت بیان كرد: سراسری كردن این ایده به صورت كامل و به یكباره ممكن نیست و باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اكتفا به كتاب تا قبل از فراهم شدن زیرساختهای لازم كار را ادامه دهیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه این ایده باید از حوزههای تربیتی كه سهل الوصول تر هستند آغاز شود گفت: این فرآیند طولانی و نیازمند كار تدریجی است و ما تا دو سال آینده قدمهای اولیه را خواهیم برداشت. این ایده در دروسی مانند آمادگی دفاعی، تفكر و كار و فناوری راحت تر انجام می شود.