display result search
میرزاده گفت: "طرح رفع انحصار آموزش از زبان انگلیسی" در كمیسیون آموزش مجلس به اتفاق نظر همه اعضاء به جز یك نفر رد شد و احتمالا در صحن هم رأی نخواهد آورد.
برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع " طرح رفع انحصار آموزش از زبان انگلیسی" و در ارتباط تلفنی با میرحمایت میرزاده عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و بابك همایون فر كارشناس حوزه آموزشی از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.
میرزاده در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار داشت: " طرح رفع انحصار آموزش از زبان انگلیسی " در كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به اتفاق نظر همه اعضاء به جز یك نفر رد شد و هم اكنون در نوبت مطرح شدن در صحن علنی است كه احتمالا در صحن هم رأی نخواهد آورد.
عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این طرح را ناپخته توصیف كرد و گفت: عنوان این طرح قابل بحث است اما محتوای آن به گونه ای مطرح شده كه مشتری زیادی در محافل علمی ندارد و از آن، مخالفت جمهوری اسلامی ایران با علم برداشت می شود.
این نماینده مجلس در ادامه با اذعان به اینكه حجم كتب درسی متناسب با ساعات درنظر گرفته شده نیست افزود: این مشكل درباره كتاب زبان انگلیسی نیز صدق می كند.
میرزاده گفت: عده ای تصور می كنند كه با مدرك فوق لیسانس و دكترای زبان می توانند در مدارس معلم شوند درصورتیكه كانال معلمی و شیوه آموزش انتقال مطلب از دانشگاه فرهنگیان است. معلمان زبان در كلاس های زبان باید با دانش آموزان انگلیسی صحبت كنند تا این درس برای آنها كاربردی شود.
در ادامه "صبح و گفتگو"، همایون فر گفت: طبق نظر كارشناسان حوزه آموزش، معلمان فقط موظف به انتقال مفاهیم نیستند بلكه در كنار آموزش مفاهیم باید دانش را نیز انتقال دهند چراكه درون دانش، كاربرد و استفاده كردن نهفته است و نقص اصلی مدارس و دانشگاه های ما در همین است.
این كارشناس آموزشی مطرح كرد: كاربردی نبودن زبان انگلیسی در مدارس باعث شده كه معلمان به آموزش صرف لغت و دستور زبان بدون كاربرد بسنده كنند.
همایون فر با اشاره به دلایل فراگیر شدن زبان انگلیسی در دنیا به عنوان زبان علم گفت: یكی از دلایل اصلی آن، آسان بودن یادگیری زبان انگلیسی است، به عنوان مثال "فعل" در زبان انگلیسی برخلاف سایر زبان ها صرف نمی شود و همین نكته موجب یادگیری آسان تر این زبان برای همه افراد شده است.
وی با انتقاد از استفاده آموزش و پرورش از نیروهای غیرمتخصص در كلاس ها افزود: معلمان باید از مراكز تعلیم معلم و رشته های دبیری انتخاب شوند.
كارشناس آموزشی همچنین تصریح كرد: در برخی مدارس كتاب های مهمی چون علوم اجتماعی، تفكر رسانه ای تفكر كارآفرینی تدریس نمی شوند و به جای آن كلاس نكته و روش تست زنی ریاضی و فیزیك برگزار می شود.