display result search
یك كارشناس مسائل سیاسی اظهار كرد : در سال های اخیر شاهد این هستیم كه در جریان تبلیغات مربوط به انتخابات، برخی از نامزدها هزینه های زیاد و غیرمتعارفی را برای حضور در مجلس انجام داده اندكه در بسیاری از موارد منبع این هزینه ها شفاف نیست.
حمیدرضا ترقی ، در مصاحبه با برنامه« رویداد » رادیو گفت و گو ، با بیان اینكه برخی از كانون های قدرت و ثروت در این فرایند تلاش می كنند در جریان تبلیغات نامزد های حاضر در این عرصه ، آنها را تطمیع كنند تا سپس از حضور آنها در مجلس به نفع خود استفاده كنند و در واقع آنها را به نوعی مدیون خود كنند ، افزود :در سیاست های انتخاباتی كه رهبر معظم انقلاب سال گذشته ابلاغ كردند،ایشان تاكید كرده بودند كه هزینههای تبلیغات باید مشخص و شفاف شود .
وی در همین راستا ادامه داد : متاسفانه یك نقص قانونی در مورد شفافسازی هزینههای انتخابات وجود دارد كه باید در جهت رفع آن اقدام شود. این عضو حزب موتلفه خاطرنشان كرد: بعد از ابلاغ سیاستهای انتخاباتی از سوی مقام معظم رهبری یك گروه كارشناسی متشكل از اعضای مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تشكیل شد تاطرحی را در این ارتباط تهیه و تدوین كنند .
وی افزود : این طرح پس از تهیه و تدوین ، در كمیسیون شوراهای مجلس تصویب شد و در دی ماه سال گذشته نیز یك فوریت این طرح در مجلس مورد تایید قرار گرفت ،سپس در اردیبهشت ماه سال جاری جزییات این طرح در صحن علنی مجلس نیز پس از بحثهای كارشناسی مورد تصویب قرار گرفت و برای تایید به شورای نگهبان ارسال شد، شورای نگهبان نیز ایراداتی را به این طرح وارد كرد ، در ادامه این طرح برای رفع ایرادات شورای نگهبان به كمیسیون شوراهای مجلس بازگرداننده شد ولی متاسفانه هنوز در این كمیسیون برای رفع ایرادات اقداماتی صورت نگرفته است.
ترقی در بخش پایانی سخنان خود تاكید كرد : هزینه تبلیغات برای حضور در انتخابات بسیار بالا است و این موضوع مانع از آن می شود كه یك رقابت سالم و متوازن بین كاندیداها ایجاد شود و در این فرایند حق كسانی كه به دنبال این شیوه های تبلیغاتی نیستند ،ضایع میشود.