عصر خودرو: یك سوم كل تاكسی های شهری كشور فرسوده هستند

عصر خودرو- مدیرعامل تاكسی های شهری كشور از وجود 120 هزار تاكسی فرسوده خبر داد و افزود: یك سوم كل تاكسی های شهری كشور فرسوده هستند.

1397/03/30
|
11:32

به گزارش پایگا خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی درباره طرح نوسازی تاكسی های فرسوده، اظهار كرد: از بهمن 94 طرح نوسازی با همكاری سازمان برنامه و بودجه، بانك ها، شركت خودروساز و.. آغاز شد و تا كنون 71 هزار دستگاه تاكسی فرسوده از رده خارج شده است.

وی از وجود 120 هزار تاكسی فرسوده خبر داد و افزود: امسال 40 هزار دستگاه تاكسی نوسازی می شود تا ان شاالله طی دو سال آینده انباشت فرسودگی به صفر برسد.

ضامنی همچنین سن 10 سال برای هر خودروی تاكسی را مرز فرسودگی دانست و اضافه كرد: این خودروها مشمول طرح نوسازی و تعویض هستند.

به گفته مدیرعامل تاكسی های شهری، هرچه پیش تر رویم، تاكسی های فرسوده بیشتری به این خانواده اضافه خواهد شد و امروز یك سوم از كل تاكسی های شهری كشور فرسوده شده اند.

ضامنی نرخ تسهیلات با سود كمتر را از جمله اقدامات راهگشا برای حل و فصل معضل تاكسی های فرسوده عنوان كرد و افزود: این نرخ 18 درصد و مصوب شورای پول و اعتبار است.

وی همكاری چندین دستگاه در كشور را لازمه خروج تاكسی های فرسوده دانست و ادامه داد: اگر این طرح فراگیر باشد و بانك های بیشتری در نوسازی شركت كنند، شمار 120 هزار تاكسی فرسوده به صفر خواهد رسید.

ضامنی در ادامه صحبتهای خود در یك برنامه رادیویی اظهار كرد: هماهنگی ها با یك بانك آغاز شده است و در تدارك هماهنگی با سایر بانك ها هستیم تا عدد قابل توجهی از تسهیلات بدست آید.

وی خاطرنشان كرد: همه اركان دولت درپی پیشبرد نوسازی تاكسی های فرسوده هستند؛ این طرح موفق ترین طرح دولت در حوزه نوسازی ناوگان عمومی بوده تا ان شاالله شاهد فراهم شدن تسهیلات بیشتری باشیم.

ضامنی همچنین در رابطه با آلایندگی خودروهای كاری گفت: این خودروها روزانه 200 كیلومتر پیمایش داشته و نقش مهمی در آلودگی هوا دارند؛ بنابراین بایستی استانداردهای لازم را داشته باشند.

مدیرعامل تاكسی های شهری كشور افزود: بضاعت خودروسازی در كشورمان [اندك است] و قطعا حركت به سمت ساخت خودروهای هیبریدی آلایندگی كمتری خواهد داشت؛ اما هزینه سفر را در كشور افزایش می دهد.»

ضامنی در رابطه با روند اجرای طرح پرداخت الكترونیك كرایه تاكسی گفت: این موضوع بصورت جدی در دست اقدام است و امید است به مدلی كاربردی و اجرایی در پرداخت الكترونیك برسیم.

دسترسی سریع