آفتاب برزیلی ها به ضرر فوتبال آسیا كار كرده اند

افاضلی گفت: در حال حاضر شرایط كشور ما خاص است و تبلیغی كه بر بازیكن كره ای می شود برای بازیكن ما نمی شود و شرایط سیاسی حاكم در منطقه می تواند تاثیر گذار باشد.

1397/06/24
|
12:17

به گزارش ایلنا، برنامه " ورزش بدون ویرایش " رادیو گفت و گو با موضوع اینكه چرا بعد از 2 جام جهانی لژیونرهای ایرانی را در لیگ های معتبر اروپایی نداریم؟ و در ارتباط تلفنی با هومن افاضلی مربی و كارشناس فوتبال روانه آنتن شد.

افاضلی در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان داشت: در حال حاضر شرایط دنیا تغییر كرده كه كار ما را سخت می كند و بازیكنان غیراروپایی سهمیه بسیار محدودی دارند.

وی در ادامه این مطلب گفت: طبیعتا باشگاه های بزرگ دنیا و لیگ های معتبر كه راحت تر هستند به دنبال بازیكن در برزیل و آلمان می روند زیرا فكر می كنند بازیكنانی كه از برزیل می آیند با آداب و سنن فوتبال حرفه ای و از نظر رفتاری و آموزشی از یك بازیكن آسیایی جلوتر هستندو این مسئله به ضرر بازیكنان آسیایی شده است.

این مربی و كارشناس فوتبال خاطرنشان كرد: كره و ژاپن كه در تیم های آسیایی موفق هستند به خاطر مسائل مالی كه با نقل و انتقالات این بازیكنان صورت می گیرد است.

افاضلی متذكر شد: علی رغم اینكه از كشورهایی مانند عربستان و امارات و قطر باشگاه های اروپایی را خریدند اما بازیكنی از غرب آسیا در این تیم ها وجود نداردو این ها برای ما نشانه است.

این مربی و كارشناس فوتبال مطرح كرد: بنابراین بازیكن آسیایی در شرایط خاصی می تواند در لیگ بزرگی بازی كند. ما هیچ اقدامی برای اینكه بتوانیم با شرایط جدید وفق بدهیم انجام نداده ایم. ما در كشورهای غرب آسیا جزو كشورهای صنعتی هستیم اما نتوانستیم یكی از كمپانی های بزرگ را اسپانسر فوتبال قرار دهیم.

افاضلی در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان كرد: افكار حرفه ای، مسائل مالی و آسیایی بودن تیم ما در این مسئله تاثیرگذار است. ضمن اینكه ارتباطات ما با اروپا بسیار محدود است. در حال حاضر شرایط كشور ما خاص است و تبلیغی كه بر بازیكن كره ای می شود برای بازیكن ما نمی شود و شرایط سیاسی حاكم در منطقه می تواند تاثیر گذار باشد.

وی در ادامه مطلب افزود: انتقال یك بازیكن به باشگاه دیگر یك شبه اتفاق نمی افتد. ارتباطات در این زمینه بسیار موثر است. بسیاری از باشگاه های اروپایی به دنبال استفاده از ماركت داخلی كشورها هستند به عنوان مثال در كشورهایی مانند چین ، هند و ژاپن مدرسه فوتبال تاسیس كرده اند تا در آینده از بازار داخلی آن برای فروش محصولات خود و جذب بازیكن استفاده نمایند اما ما هیچ فعالیتی در این راستا نمی كنیم.

دسترسی سریع