خبرگزاری فوتبال ایران فاش شد ؛ دلیل حضور نداشتن بازیكنان ایرانی در لیگ های معتبر!

سرمربی سابق تیم امید و نفت تهران به پرسش در خصوص اینكه چرا بعد از جام جهانی بازیكنان ایرانی موفق به حضور در لیگ‌ها و تیم‌های جذابی نشده‌اند پاسخ داد.

1397/06/24
|
12:45

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات كام :
بازگشت اشكان دژآگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی به فوتبال ایران و نامشخص بودن آینده رامین رضاییان و همچنین عدم انتقال هیجان انگیز از سوی دیگر بازیكنان بعد از جام جهانی علامت سوال بزرگی را شكل داده است. پرسشی كه هومن افاضلی در گفتگو با رادیو و برنامه “ورزش بدون ویرایش” به این سوال پاسخ داده است.


كره و ژاپن خیلی جلوتر از ما هستند.

در حال حاضر شرایط دنیا تغییر كرده كه كار ما را سخت می كند و بازیكنان غیراروپایی سهمیه بسیار محدودی دارند. طبیعتا باشگاه های بزرگ دنیا و لیگ های معتبر كه راحت تر هستند به دنبال بازیكن در برزیل و آلمان می روند زیرا فكر می كنند بازیكنانی كه از برزیل می آیند با آداب و سنن فوتبال حرفه ای و از نظر رفتاری و آموزشی از یك بازیكن آسیایی جلوتر هستند و این مسئله به ضرر بازیكنان آسیایی شده است. كره و ژاپن كه در تیم های آسیایی موفق هستند به خاطر مسائل مالی كه با نقل و انتقالات این بازیكنان صورت می گیرد است. علی رغم اینكه از كشورهایی مانند عربستان و امارات و قطر باشگاه های اروپایی را خریدند اما بازیكنی از غرب آسیا در این تیم ها وجود نداردو این ها برای ما نشانه است.


ارتباط ما با اروپا كم و محدود است

هومن افاضلی گفت:بنابراین بازیكن آسیایی در شرایط خاصی می تواند در لیگ بزرگی بازی كند. ما هیچ اقدامی برای اینكه بتوانیم با شرایط جدید وفق بدهیم انجام نداده ایم. ما در كشورهای غرب آسیا جزو كشورهای صنعتی هستیم اما نتوانستیم یكی از كمپانی های بزرگ را اسپانسر فوتبال قرار دهیم. افكار حرفه ای، مسائل مالی و آسیایی بودن تیم ما در این مسئله تاثیرگذار است. ضمن اینكه ارتباطات ما با اروپا بسیار محدود است. در حال حاضر شرایط كشور ما خاص است و تبلیغی كه بر بازیكن كره ای می شود برای بازیكن ما نمی شود و شرایط سیاسی حاكم در منطقه می تواند تاثیر گذار باشد.

در بخش ماركتینگ ضعیف هستیم

هومن افاضلی گفت:انتقال یك بازیكن به باشگاه دیگر یك شبه اتفاق نمی افتد. ارتباطات در این زمینه بسیار موثر است. بسیاری از باشگاه های اروپایی به دنبال استفاده از ماركت داخلی كشورها هستند به عنوان مثال در كشورهایی مانند چین، هند و ژاپن مدرسه فوتبال تاسیس كرده اند تا در آینده از بازار داخلی آن برای فروش محصولات خود و جذب بازیكن استفاده نمایند اما ما هیچ فعالیتی در این راستا نمی كنیم.

دسترسی سریع