صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

مجید تولایی اظهار کرد: انسان معتقد به عرفان‌های نوظهور با سرگردانی های بسیار هیچ گاه نمی‌تواند در مسیر مقابله با ظلم قرار بگیرد.

به گزارش پرس شیعه، برنامه شعبده شوم با موضوع بررسی جنبش ‌ها و فرقه ‌های نو پدید، با حضور «مجید تولایی» مدرس دانشگاه و پژوهشگر عرفان‌ های نوظهور و «مهدی افچنگی» پژوهشگر عرفان و ادیان از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه «مجید تولایی» با اشاره به این که برای شناخت مسیر درست باید راه‌های انحرافی را شناخت، گفت: دین اسلام انسان را در حال رشد می‌خواهد و هدفش را بر تعالی انسان معطوف کرده است.

وی با اشاره به این که ادیان توحیدی عشق والایی را برای انسان ها هدف گذاری کرده است، عنوان کرد: عرفان اسلامی همیشه مسیر سیر و سلوک را برای یک مقصد درست و متعالی برای انسان ترسیم می کند.

این پژوهشگر عرفان ‌های نوظهور با اشاره به این که عرفان اسلامی هدف ویژه ای برای انسان دارد، خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام(ص) در زمان حیات خود همیشه با روش های صحیح و پلکان های حلال می‌تواند از افراد حاضر در سنین کهنسالی انسان‌هایی متدین و درست را تربیت کند.

وی با اشاره به این که دین اسلام انسان را در مسیر حق حرکت می دهد، اظهار کرد: یک مسلمان به اهتمام به دین اسلامی می‌تواند علاوه بر خودسازی، جامعه و محیط پیرامون خود را مورد سازندگی قرار دهد و در مقابل هرگونه ظلم و بی عدالتی ایستادگی می کند.

مجید تولایی در ادامه اضافه کرد: یک مسلمان انسانی است که از خودش عبور کرده و در نفع جامعه خود گام بر میدارد.

وی با اشاره به این که عرفان های نوظهور همیشه راویان خود را در مقام خدا تعریف می کنند، تصریح کرد: عرفان‌های نوپدید همیشه سعی می کنند جایگاه دین را تقلیل دهند و انسان ها را از مسیر رشد و تعالی باز دارند.

این پژوهشگر عرفان ‌های نوظهور افزود: عرفان‌های نوظهور معنویت و دین را همیشه در حد فهم افراد تقلیل می‌دهند. به طوری که دین در نظر عرفان های نوظهور در محدوده ای تعریف می‌شود که ذهن یک فرد به آن قد می‌دهد.

وی با اشاره به این که تولید انسان سرگردان از جمله اهداف عرفان های نوظهور است، اظهار کرد: عرفان های نوظهور در اغلب مواقع احکام و ارزش های شرعی مانند حجاب و نماز را بی ارزش می کنند.

مجید تولایی تاکید کرد: عرفان های نوظهور عقل متصل به انسان را از او سلب می کنند و در واقع پیامبر (ص) درونی افراد را مورد بی‌توجهی قرار می دهند.

وی با بیان این که عرفان های نوظهور انحراف را در پوشش معنویت به مردم نمایش می دهند، عنوان کرد: در روند بررسی عرفان‌های نوظهور با انسان هایی رو به رو می شویم که بدون توجه به مناسک اخلاقی اهتمام و انجام هر نوع کاری را در روا می دانند.

این پژوهشگر عرفان ‌های نوظهور افزود: انسان معتقد به عرفان های نوظهور با سرگردانی‌های بسیار هیچ گاه نمی‌تواند در مسیر مقابله با ظلم قرار بگیرد.

در ادامه برنامه شعبده شوم از شبکه رادیویی گفت و گو «مهدی افچنگی» با اشاره به این که جامعه هدف عرفان های نوظهور بسیار گسترده است، گفت: جامع هدف در عرفان های نوظهور همیشه مورد ارزش گذاری قرار می گیرند، به طوری که ارزش های مختلف به ترتیب اولویت مورد هدف عرفان های نوظهور مختلف قرار می گیرند.

وی افزود: قشر جوانان و نوجوانان و زنان از جمله مهم ترین اولویت ها و جامعه اهداف عرفان‌های نوظهور هستند.

این پژوهشگر عرفان با اشاره به این که جوانی مرحله پرسش است، اظهار کرد: جنبش های نوپدید همیشه با ایجاد پرسش های متناسب با اهداف خود پاسخ های انحرافی را در اختیار جوانان قرار میدهند.

وی با اشاره به این که جوانان احساس گرا هستند، تصریح کرد: عرفان‌های نوظهور همیشه در بسترهای احساسی شکل گرفته و اهداف خود را در این بسترها پیگیری می کنند.

وی با اشاره به این که جوانان احساس گرا هستند، تصریح کرد: عرفان‌های نوظهور همیشه در بسترهای احساسی شکل گرفته و اهداف خود را در این بسترها پیگیری می کنند.

مرتبط با این خبر

  • تشریح آخرین رویدادهای جشنواره تئاتر فجر در پرده آخر

  • تبادل نظر «موگرینی» و «لاوروف» پیرامون اجرای برجام

  • افزودن "گُل" به توتون برای شادی‌آور کردن قلیان

  • سانسور راهپیمایی 22 بهمن نادیده گرفتن حقیقت مردم ایران است

  • سینماگران باید از سواد رسانه ای خوبی برخوردار باشند

  • تشریح آخرین رویدادهای جشنواره تئاتر فجر در پرده آخر

  • اتحادیه های صنفی برای بقای خود با کم فروشان برخورد کنند

  • کمک های نقدی سازمان های حمایتی جایشان را به اشتغال زایی خواهند داد

  • وداع با پیکر 27 شهید حادثه تروریستی خاش

  • سپرده های مردم در بانک ها باید صرف تولید و اشتغالزایی شود