خبرگزاری فارس: 70 درصد سهامداران فیس بوك یهودی هستند

حجت الاسلام محمد كهوند اظهار داشت: سهم تكنولوژی و حوزه علم در اكانت های متعدد شبكه اینستاگرام تقریبا نزدیك به صفر است.

1397/12/11
|
10:45

به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی اینستاگرام و آسیب‌ های امنیتی فنی و بسترسازی عملیات‌ های تروریستی، با حضور حجت الاسلام محمد كهوند (مدرس، پژوهشگر و نویسنده فضای مجازی و عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای دفتر تبلیغات قم) و ابوذر منتظرقائم (كارشناس فضای مجازی) از شبكه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه حجت الاسلام محمد كهوند با اشاره به مالكیت شبكه اینستاگرام در اختیار شركت فیس بوك است، گفت: در حال حاضر حدود 30 درصد از سهام شركت فیس بوك را مارك زاكربرگ و همكارانش در فیس بوك در اختیار دارند.

وی با بیان این كه امروزه 70 درصد از سهام شركت فیس بوك در اختیار 7 شركت یهودی است، اظهار داشت: بسیاری از سهامداران شركت فیس بوك به صورت همزمان سهامدار و مالك شركت لاكین مارتین نیز هستند كه موشك های این شركت در یمن به زمین برخورد می كنند.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای دفتر تبلیغات قم با اشاره به این كه سهامداران شركت فیس بوك اكثر شبكه های اجتماعی را در اختیار دارند، عنوان كرد: بسیاری از سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری دنیا در حال حاضر توسط اشخاصی مدیریت و كنترل می شوند كه بخش عمده ای از سهام شركت فیس بوك را در دست دارند.

وی در ادامه اضافه كرد: اشخاص و شركت های سهامدار فیس بوك از چهار محور جنگ های سخت، نیمه سخت، نرم و هوشمند برای دستیابی به ایدئولوژی های خود بهره می برند.

حجت الاسلام محمد كهوند با اشاره به این كه بسیاری از اكانت های فعال در اینستاگرام توسط سلبریتی ها ایجاد شده و مدیریت می شوند، تصریح كرد: سهم تكنولوژی و حوزه علم در اكانت های متعدد شبكه اینستاگرام تقریبا نزدیك به صفر است.

وی در ادامه اضافه كرد: در حال حاضر هزاران اكانت نامتناسب با موضوعات اخلاقی در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند، تصریح كرد: تمامی اكانت ها و محتواهای موجود در شبكه اینستاگرام در سراسر دنیا با یك روش و الگوی ثابت رشد كرده و فعالیت می كنند.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای دفتر تبلیغات قم با اشاره به این كه 90 درصد از جستجوهای مردم ایران در گوگل تشابه زیادی با مردم آمریكا دارد، عنوان كرد: اولین جستجوهای موجود در گوگل در بخش وب و تصویر ارتباطی به سلبریتی ها ندارد.

وی با اشاره به این كه اصول اولیه حوزه رسانه همیشه باید مورد توجه و اهمیت قرار بگیرند، تصریح كرد: شبكه اینستاگرام در حال حاضر با توجه به اصول اولیه حوزه رسانه افكار خود را در بهترین شكل ممكن پیش می برد، بر همین اساس كشور ما هم باید با توجه به اصول مختلف در مسیر رسانه ای به بهترین شكل ممكن فعالیت كند.

در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبكه رادیویی گفت و گو ابوذر منتظرقائم با اشاره به این كه بسیاری از افراد مشهور در اینستاگرام در سطح جامعه برای مردم قابل شناسایی نیستند، گفت: تحقیقات مختلف مشخص می كنند كه برترین جستجوهای موجود در اینستاگرام در اكثر كشورهای دنیا یكسان هستند، در حالی كه مردم كشورها و استان های مختلف تفاوت های عمده ای دارند.

وی با اشاره به این كه اینستاگرام بازخوردهای مردم در صفحه های مختلف را كنترل می كند، عنوان كرد: در بسیاری از مواقع اینستاگرام با هدایت نظرها و لایك های مردم كاربران این شبكه را به سمتی هدایت می كند كه دوست دارد.

این كارشناس فضای مجازی در ادامه اضافه كرد: هر شخصی كه بر خلاف افكار اینستاگرام حركت كند به راحتی از این شبكه حذف می شود.

دسترسی سریع