صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

به گزارش ایسنا:میثم بصیرت با اشاره به تغییرات جدید در جزئیات طرح زوج و فرد شهر تهران اظهار کرد: این سیاست‌ها برای دوره‌های بحرانی شهر همچون یک مُسکن است و تا ابد قرار نیست از این مسکن‌ها استفاده کنیم.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: برای بحران حمل و نقل و آلودگی هوا باید به سمت یافتن دارو و درمان پیش رویم و سیاست طرح زوج و فرد نیازمند بازنگری است چراکه تجربه جهانی نیز نشان می‌دهد در کشورهای توسعه یافته مسیرهایی جدید اتخاذ شده است.

بصیرت بازبینی طرح زوج و فرد برای سال 98 را در همین راستا تعریف کرد و گفت: شهرداری تهران باید توانمند شده و مسیرهایی را برای دیگر موج‌های حمل و نقل فراهم آورد تا تقاضا برای ورود به محدوده‌های طرح با خودروی شخصی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه مراد شهرداری از اجرای طرح زوج و فرد درآمدزایی نیست، ادامه داد: این سیاست برای رفاه شهروندان دنبال می‌شود و هر نوع درآمد به صندوق خاص توسعه حمل و نقل عمومی و برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران خواهد رفت.

بصیرت با اشاره به آمادگی زیر ساخت‌های محدوده زوج و فرد گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی باید توسعه پیدا کند و خوشبختانه تا پایان سال جاری خط 6 و 7 مترو افتتاح می‌شود.

وی کاهش آلودگی هوا در محدوده زوج و فرد را اصلی‌ترین دستاورد این طرح دانست و افزود: هم اینک در ساعات پایانی طرح در محدوده‌های زوج و فرد، بار ترافیکی و ازدحام بالایی اتفاق می‌افتد و با اجرای این سیاست یکپارچه، فرصتی برای توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش بار ترافیکی ایجاد می‌شود.

مرتبط با این خبر

  • گفت و گو با بهار در لحظات شیرین تحویل سال نو

  • نگاهی به تاریخ ملی شدن صنعت نفت، فرازها، فرودها و آینده این صنعت

  • فروش 80 درصد بلیط اتوبوس های نوروزی +صوت

  • کاربرد فناوری نانو در صنعت آب کشور

  • جنگ امروز آمریکا با ونزوئلا برسر نفت است

  • نقش رسانه عکاسی و تاثیر آن بر توسعه گردشگری

  • توقف طرح ترافیک و زوج و فرد در تهران از فردا

  • هیچ گونه کمبودی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد

  • مردم ایران سالانه 5 کیلو سوسیس و کالباس می خورند +صوت

  • فرسایش خاک 56 میلیارد دلار به ایران خسارت می‌زند