مدیرعامل سازمان تاكسیرانی شهر تهران گفت: بالای 60درصد از خطوط تاكسیرانی مجهز به پرداخت الكترونیكی هستند و برای حل مشكل تعدادی از تاكسیها كه به این سامانه مجهز نیستند تابلوهای ابتدای خطوط را به روز رسانی كردیم.
به گزارش ایسنا، قنادان در یك برنامه رادیویی با بیان اینكه چندین بار در رابطه با افزایش كرایه تاكسی از اوایل اردیبهشت ماه اطلاعرسانی كردهایم، افزود: در این رابطه تنها منتظر صدور دستور بودیم تا به صورت یكپارچه افزایش كرایههای تاكسی اجرا شود. وی با اشاره به اینكه نحوه اجرای افزایش كرایه در سالهای گذشته به شكل سنتی بود، تصریح كرد: یعنی همه رانندگان منتظر میشدند تا فرآیند صدور برچسب و پخش انجام شود. مشكل بزرگی كه داریم وجود 80 هزار تاكسی در شهر است به همین خاطر با هر سرعتی هم كه كار كنیم حداقل 5 روز به طول میانجامد.
مدیرعامل سازمان تاكسیرانی شهر تهران اضافه كرد: مشكل بعدی ما این است كه وقتی برچسبها توزیع میشوند، نمیتوانیم آن را اجرا نكنیم. وقتی برچسب روی ماشین میخورد یعنی راننده باید با نرخ جدید كار كند. البته استارتآپهایی كه در حوزه پرداخت الكترونیكی فعالیت میكنند، كار را آسانتر كرده و اعمال نرخهای آنها بطور هماهنگ انجام شد.
قنادان ادامه داد: تا قبل از دریافت برچسب، تاكسیهایی مجاز به دریافت نرخ كرایه جدید هستند كه پرداخت الكترونیكی داشته باشند. بالای 60 درصد از خطوط تاكسیرانی مجهز به پرداخت الكترونیكی هستند و برای حل مشكل تعدادی از آنها كه مجهز نیستند، تابلوهای ابتدایی خطوط را به روز رسانی كردیم. وی در مورد ورود تاكسیرانها به سامانه تاكسیهای اینترنتی یادآور شد: آنچه در سطح شهر اتفاق افتاده یك نابسامانی عجیب و غریبی است.
ما در تهران 80 هزار ناوگان تاكسیرانی داریم كه این تعداد در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بزرگترین ناوگان تاكسیرانی محسوب میشود.
مدیرعامل سازمان تاكسیرانی شهر تهران افزود: اینكه تعداد خودروهای مشغول مسافركشی و حمل و نقل در خیابان بیشتر شود یك امر منفی است و بیش از 5 سال است كه در هدفگذاری برنامه كلان برای تهران تلاش میشود تعداد تاكسیها كاهش یابد. شهر شانگهای با 20 میلیون نفر جمعیت ساكن فقط 60 هزار تاكسی دارد این درحالی است كه جمعیت ساكن تهران 8 میلیون نفر و با تعداد 80 هزار تاكسی است.