صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

میرزاده با انتقاد از عدم اجرای مصوبات مجلس درباره دانشگاه های کارآفرین ، گفت : مجلس در این خصوص وارد عمل شده است و دولت را برای پاسخگویی به مجلس فرا خواهد خواند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، سیدحمایت میرزاده با بیان اینکه چاره ای جز رفتن به سوی دانشگاه های نسل سوم نداریم، اظهار کرد : دانشگاه های ما آخر خط هستند ، چراکه بیشتر پژوهش های آن تنها برای ارتقای اساتید و کسب پول انجام شده است. از این رو دانشگاه برای ادامه حیات چاره ای جز تربیت کارآفرین و افراد ایده پرداز با مهارت ندارد.

وی افزود: کشور ما درگیر چالش های مختلف است اما دانشگاه ها موفق به حل هیچ یک نشده اند . هردانشگاه نه تنها باری از دوش استان خود بر نمی دارد بلکه خود سبب مشکلاتی مانند مهاجرت روستاییان به شهر ، حذف کشاورزی و دامپروری شده اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه فارغ التحصیل دانشگاه باید بتواند روی پای خود بایستد، عنوان کرد: متاسفانه تنها اتکای دانشجویان ما به مدرک تحصیلی آنهاست و از دولت توقع استخدام دارند ، بدون اینکه خود مهارتی برای ایجاد کسب و کار داشته باشند.

میرزاده از دولت برای تعلل در ایجاد شورای عالی مهارت در معاونت ریاست جمهوری انتقاد کرد و گفت : مجلس دو سال پیش با توجه به وظیفه قانون گذاری خود به این موضوع وارد شد و تشکیل این شورا را تصویب و به دولت و وزارت خانه های مربوطه ابلاغ کرد اما هنوز اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است.

وی هدف از تشکیل این شورا را تربیت افراد با قابلیت حل مسئله دانست و عنوان کرد : این شورا زیر نظر معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس این تشکیلات عمل خواهد کرد و وظیفه آن ایجاد یکپارچگی میان تمام دانشگاه ها و مراکز آموزشی که می خواهند آموزش مهارتی ارائه دهند و کار آفرین تربیت کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد : برای اینکه دانشگاه ها از امکانات دیگر مراکز استفاده کنند و از موازی کاری جلوگیری شود باید زیر نظر این تشکیلات باشند تا عملکرد یکدیگر را خنثی نکنند و از همه مهمتر مسائل کشور در اختیار آنها قرار بگیرد تا بنا بر تخصص خود حل کنند.

میرزاده عنوان کرد : گام دوم مجلس در راستای نقش نظارتی ، تشکیل فراکسیونی تحت عنوان آموزش های مهارتی و کارآفرینی بود که اواخر اسفندماه ایجاد شد و ماموریت آن ایجاد همسویی و هماهنگی برای اینکه آموزش و پرورش و آموزش عالی به سمت آموزش های مهارتگرا حرکت کند و از مدرک گرایی فاصله بگیرد.

مرتبط با این خبر

  • ویروس آنفولانزا دائما در حال تغییر است

  • فرودگاه ها باید مجهز به پایانه های صادراتی شوند

  • سهم کسب و کارهای نوین در بودجه چقدر است؟!

  • مهم ترین تاکتیک های نظام سلطه در جنگ نرم

  • چرا بخش خصوصی به حوزه پیام رسان‌های داخلی ورود نمی‌کند

  • کاهش 15 درصدی قیمت برنج خارجی

  • مناطق آزاد نقش جدی در اقتصاد ملی ایفا نکرده اند

  • عده ای هنوز جنگ نرم را باور ندارند

  • بازار بورس بهترین گزینه برای واگذاری اموال مازاد بانکی است

  • رفتار آمریکایی‌ها با دانشمند ایرانی نقض حقوق بشر بود