پایگاه اطلاع رسانی دولت: ترویج فرهنگ قدردانی، هزینه های سیستم بهداشت و درمان را كاهش می دهد

معاون كل وزارت بهداشت گفت: ایجاد اعتماد بین ارائه كنندگان و دریافت كنندگان خدمت، موجب افزایش میزان موفقیت خدمات و كاهش بار مراجعات و هزینه های سیستم بهداشت درمانی خواهد شد.

1398/05/22
|
14:45

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وبدا، دكتر ایرج حریرچی در برنامه صبح و گفتگو كه از طریق تماس تلفنی و با موضوع ترویج فرهنگ قدردانی بین پزشكان، برگزار شد، اظهار كرد: رابطه بین پزشك و بیمار و هر نوع مراقب سلامت و ارائه كننده خدمات اعم از بهورز، پرستار، پزشك عمومی و پزشك متخصص بر مبنای اعتماد متقابل بین آنها شكل می گیرد.

وی افزود: اگر بیمار و یا درخواست كننده خدمتی نباشد، فرصت ارائه خدمت و انجام فعالیت ها هم از ما سلب خواهد شد، لذا ما هم قدردان مراجعه كنندگان هستیم.

معاون كل وزارت بهداشت با بیان اینكه این قدردانی باید بر مبنای اعتماد متقابل صورت گیرد، تصریح كرد: بنده به عنوان یك مسئول از ارائه كنندگان خدمات به ویژه بهورزان در روستاها قدردانی می كنم.

وی با اشاره به افزایش استانداردهای سلامت به ویژه حوزه خدمات بهداشتی در روستاها، بیان كرد: این توفیق به مدد فعالیت بهورزان، پزشكان خانواده و ماماهای مستقر در روستاها به دست آمده است. علاوه براین، مراقبان سلامت در حاشیه شهرها نیز با وجود تمام سختی ها، شاخص های بهداشتی حاشیه شهر را به خود هسته مركزی شهر نزدیك كرده اند.

دكتر حریرچی همچنین از پرستاران، بهیاران، كمك بهیاران، همكاران آزمایشگاه و رادیولوژیست های فعال در بیمارستان ها و خارج از بیمارستان ها و همچنین، پزشكان قدردانی كرد و افزود: اخیرا كم لطفی هایی به پزشكان شده است. ما قدردان خدمات شبانه روزی این قشر هستیم. تیم پزشكی و بهداشتی و درمانی، سالانه به میلیون ها بار مراجعه مردم، خدمت ارائه می دهند.

معاون كل وزارت بهداشت با تأكید بر اینكه قدردانی دو طرفه افزایش سلامت مردم را به دنبال دارد، عنوان كرد: ایجاد اعتماد و حس خوب بین ارائه كنندگان و دریافت كنندگان خدمت موجب افزایش میزان موفقیت خدمات و كاهش بار مراجعات و هزینه های سیستم بهداشت درمانی خواهد شد، كمااینكه بسیاری از مراجعات متعدد ناشی از عدم اعتماد، احترام و قدردانی متقابل است.

دكتر حریرچی از ترویج طب دفاعی در كشور ابراز نگرانی كرد و گفت: در حال حاضر پزشكان بسیاری، اقدامات غیرضروری را برای جلوگیری از شكایات احتمالی در آینده، انجام می دهند. درصورتیكه اگر قدردانی و اعتماد متقابل شكل گیرد، پزشك و مردم مطمئن تر خواهند شد.

معاون كل وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: وزیر بهداشت اخیرا از دكتر جبارزاده برای ایجاد شبكه ارتباط مردمی و نظارت مردمی بر حوزه خدمات بهداشتی و درمانی دعوت كرده اند تا به مطالبات مردمی از جمله احترام و توجه به كرامت آنها رسیدگی شود، ضمن اینكه تشكیلات و شوراهایی در استان ها نیز ایجاد شده تا این كار به نحو احسن صورت گیرد.

دسترسی سریع