صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دانش‌ آموزان باید نحوه مقابله با آسیب‌ های اجتماعی و تهدیدات پیرامونی خود را آموزش ببینند.

به گزارش خبرگزاری موج، معصومه ابتکار ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در تاریخ فعالیت‌های مرتبط با امور زنان و خانواده در کشور، نظام برنامه‌ای برای زنان و خانواده در کشور و اجرای عدالت جنسیتی است، اظهار کرد: عدالت جنسیتی نگاهی بسیار مهم و مرتبط با بحث قسط و عدالت در فلسفه و نوع نگاه دینی ماست.

وی گفت: ما شاخص‌های عدالت جنسیتی را با دستگاه‌های اجرایی مختلف در سال گذشته نهایی کردیم، شاخص‌های کلی و اختصاصی در هشت محور آموزش، بهداشت، ورزش، مشارکت اقتصادی، مشارکت اجتماعی، حقوق و خانواده تنظیم و ابلاغ شد.

معاون امور زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری با اشاره به تنظیم موافقت‌نامه‌ای با استانداران برای تنظیم "سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده" در هر استان از یک سال و نیم گذشته، گفت: برنامه عملیاتی بر اساس شاخص‌های عدالت جنسیتی و مطالعات استانی و اطلس وضعیت زنان در هر استان ارائه شده است.

* "سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده" تصویب شده است
وی از تصویب "سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده" خبر داد و درباره برنامه‌ها و اقدمات در زمینه‌های کارآفرینی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: بر اساس یکی از طرح‌ها، زنان سرپرست خانوار در حاشیه شهرها و در معرض آسیب شناسایی می‌شوند و برای گذراندن دوره مهارت‌های زندگی و نحوه مدیریت کسب و کار آموزش می‌بینند. امیدواریم 12 هزار زن سرپرست خانوار به عنوان گروه هدف اول این طرح از این خدمات استفاده و معیشت خود را با افتخار اداره کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که در یک برنامه رادیویی صحبت‌ می‌کرد، عنوان کرد: در جلسات هماهنگی با مرکز آمار ایران موضوع زنان و خانواده را برای اولین بار در سالنامه آماری کشور به عنوان یکی از محورهای گزارش سالنامه آماری وارد کردیم.

* تحولی در خانواده‌ های ایرانی صورت نگرفته است
وی با اشاره به توجه ویژه معاونت زنان و خانواده به پژوهش‌ها و ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در هشت محور از جمله عدالت جنسیتی و کارآفرینی گفت: با وجود مطالعات زیاد و غیر کاربردی درباره خانواده، اما تحولی در خانواده‌های ایرانی صورت نگرفته است، از این رو ما بر مبنای همان مطالعات و بررسی‌های استانی "گفتگوی ملی خانواده" را از دو سال قبل به عنوان یک طرح ملی آغاز کردیم.

معاون امور زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مرحله اول این طرح در 31 استان اجرا شده و در مرحله دوم قرار داریم، افزود: تشکل‌ها، فعالان و دانشگاهیان در جهت ارتقای مهارت‌های ارتباطی خانواده‌ها با ما همکاری دارند.

وی افزود: ما همزمان با آموزش و پرورش نیز در این زمینه فعالیت می‌کنیم و مهارت‌های ارتباطی را به عنوان یکی از محورهای کار با وزارتخانه لحاظ کردیم.

ابتکار با انتقاد از کم‌توجهی آموزش و پرورش به ارائه آموزش مهارت‌های تفکر انتقادی و تنظیم روابط دانش‌آموزان با اطرافیان گفت: دانش‌آموزان باید نحوه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات پیرامونی خود را آموزش ببینند.

مرتبط با این خبر

  • ساختار حمایتی برای معرفی آثار هنری ایران به دنیا نداریم

  • شش ویژگی اصلی شیعیان از منظر امام حسن عسکری (ع)

  • مربیان خارجی یا داخلی؟! مسئله این است

  • علت ناکارآمدی نظام برنامه ریزی در ایران چیست؟

  • بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس پیشینی باشد نه پسینی

  • افزایش اعتیاد بین حاشیه‌نشین‌ها

  • ساخت تجهیزات برای معلولان نیاز به سفارش‌دهنده دارد

  • انحراف 200 درصدی در بودجه دست اندازی به بیت المال است

  • 16 آذر؛ تاریخ ایستادگی دانشگاه

  • استفاده از نرم افزار برای کنترل کالاهای ورودی، مانع از قاچاق کالا می شود