صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

معاون توسعه برنامه ریزی شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: سرویس‌های دانش‌آموزی باید از صحت و سلامت کامل فنی برخوردار باشند.

به گزارش راه مردم، رضا قاضی که در یک برنامه رادیویی با موضوع بررسی معضلات ایاب و ذهاب دانش آموزان در سال تحصیلی جدید صحبت می‌کرد با بیان اینکه در حال حاضر ایاب و ذهاب دانش آموزان یکی از مهم ترین دغدغه‌های سازمان تاکسیرانی است گفت: کارگروه ماده 18 بر اساس دستورالعمل ایاب و ذهاب دانش آموزی، به دبیری شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی و ریاست سازمان آموزش و پرورش در حوزه سرویس مدارس فعالیت‌های مختلفی را پیش می برد.

معاون توسعه برنامه ریزی شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران اضافه کرد: در این کارگروه نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان دانش آموزان و شهرداری حضور دارند.همچنین این کارگروه از ابتدای سال 98 تا به امروز 5 جلسه با موضوعات مختلف برگزار کرده است.

قاضی افزود: در حال حاضر کمیته‌های کارشناسی متعددی در کنار فعالیت کارگروه ایاب و ذهاب دانش آموزان مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: نماینده فرماندار و پلیس راهور معمولا در کارگروه ماده 18 حضور پیدا می کنند.

معاون توسعه برنامه‌ریزی شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به فعالیت سامانه سپند در کشور، اظهار کرد: این سامانه در حال حاضر به صورت کامل و جامع در وزارت آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی تهران مورد پیاده سازی و اجرا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سامانه سپند توسط اتحادیه تاکسیرانی کل کشور راه اندازی شده است گفت: هر مجموعه فعال در رشته حمل و نقل می تواند برای فعالیت در حوزه ایاب و ذهاب دانش آموزی در سازمان تاکسیرانی درخواست ثبت کند. افراد متقاضی به کار در حوزه حمل و نقل دانش آموزی در صورتی اجازه فعالیت می گیرند، که مورد احراز و تایید سازمان تاکسیرانی و آموزش و پرورش قرار بگیرند.

معاون توسعه برنامه‌ریزی شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به شرایط اختصاصی راننده سرویس مدارس، گفت: راننده سرویس باید حداقل 23 سال داشته باشند و حتما دارای گواهینامه باشد. همچنین خودرویی که در راستای سرویس دانش آموزی خدمت رسانی می کند باید از صحت و سلامت کامل برخوردار باشد.

در ادامه محمد حقانی -عضو سابق شورای شهر تهران و مشاور عالی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این که مردم باید در فاصله میانی تولید و مصرف، اختیار عمل داشته باشند، گفت: ما در بسیاری از مسائل غیر استراتژیک باید اختیار عمل را به مردم واگذار کنیم. همچنین مدرسه و خانواده‌ها بهتر از هر نهاد یا اشخاصی دیگر می توانند در حوزه ایاب و ذهاب دانش آموزی به تصمیم درست در تعیین تعرفه برسند.

وی افزود: هر مدرسه در ایران به تناسب شرایط و وضعیت مالی خود و دانش آموزانش می تواند تعرفه در حد توان خود را تعیین کند.

محمد حقانی با بیان این که دانش آموزان سرمایه‌های آینده این کشور هستند، عنوان کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت بسیار زیاد وزارت آموزش و پرورش در آینده سازی کشور می توان گفت که هر چه هزینه در این راه بگذاریم باز هم کم است.

وی اضافه کرد: بسیاری از شرایط و راهکارهای مرتبط با وزارت آموزش و پرورش را نمی توان در داخل اتاق‌های دربسته تصمیم گیری کرد.همچنین شایسته است که آموزش و پرورش با صدور اجازه به مدارس سراسر کشور زمینه‌ای را فراهم سازد که مدرسه ها و خانواده‌ها خودشان در حوزه انتخاب و شرایط سرویس‌های دانش آموزی به نتیجه برسند.

مرتبط با این خبر

  • ویروس آنفولانزا دائما در حال تغییر است

  • فرودگاه ها باید مجهز به پایانه های صادراتی شوند

  • سهم کسب و کارهای نوین در بودجه چقدر است؟!

  • مهم ترین تاکتیک های نظام سلطه در جنگ نرم

  • چرا بخش خصوصی به حوزه پیام رسان‌های داخلی ورود نمی‌کند

  • کاهش 15 درصدی قیمت برنج خارجی

  • مناطق آزاد نقش جدی در اقتصاد ملی ایفا نکرده اند

  • عده ای هنوز جنگ نرم را باور ندارند

  • بازار بورس بهترین گزینه برای واگذاری اموال مازاد بانکی است

  • رفتار آمریکایی‌ها با دانشمند ایرانی نقض حقوق بشر بود