روزنامه راه مردم: جزییاتی از شرایط و نحوه فعالیت در سرویس مدارس

معاون توسعه برنامه ریزی شهری سازمان تاكسیرانی شهر تهران گفت: سرویس‌های دانش‌آموزی باید از صحت و سلامت كامل فنی برخوردار باشند.

1398/07/05
|
11:00

به گزارش راه مردم، رضا قاضی كه در یك برنامه رادیویی با موضوع بررسی معضلات ایاب و ذهاب دانش آموزان در سال تحصیلی جدید صحبت می‌كرد با بیان اینكه در حال حاضر ایاب و ذهاب دانش آموزان یكی از مهم ترین دغدغه‌های سازمان تاكسیرانی است گفت: كارگروه ماده 18 بر اساس دستورالعمل ایاب و ذهاب دانش آموزی، به دبیری شهرداری تهران و سازمان تاكسیرانی و ریاست سازمان آموزش و پرورش در حوزه سرویس مدارس فعالیت‌های مختلفی را پیش می برد.

معاون توسعه برنامه ریزی شهری سازمان تاكسیرانی شهر تهران اضافه كرد: در این كارگروه نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان دانش آموزان و شهرداری حضور دارند.همچنین این كارگروه از ابتدای سال 98 تا به امروز 5 جلسه با موضوعات مختلف برگزار كرده است.

قاضی افزود: در حال حاضر كمیته‌های كارشناسی متعددی در كنار فعالیت كارگروه ایاب و ذهاب دانش آموزان مشغول به كار هستند.

وی تصریح كرد: نماینده فرماندار و پلیس راهور معمولا در كارگروه ماده 18 حضور پیدا می كنند.

معاون توسعه برنامه‌ریزی شهری سازمان تاكسیرانی شهر تهران با اشاره به فعالیت سامانه سپند در كشور، اظهار كرد: این سامانه در حال حاضر به صورت كامل و جامع در وزارت آموزش و پرورش و سازمان تاكسیرانی تهران مورد پیاده سازی و اجرا قرار گرفته است.

وی با بیان اینكه سامانه سپند توسط اتحادیه تاكسیرانی كل كشور راه اندازی شده است گفت: هر مجموعه فعال در رشته حمل و نقل می تواند برای فعالیت در حوزه ایاب و ذهاب دانش آموزی در سازمان تاكسیرانی درخواست ثبت كند. افراد متقاضی به كار در حوزه حمل و نقل دانش آموزی در صورتی اجازه فعالیت می گیرند، كه مورد احراز و تایید سازمان تاكسیرانی و آموزش و پرورش قرار بگیرند.

معاون توسعه برنامه‌ریزی شهری سازمان تاكسیرانی شهر تهران با اشاره به شرایط اختصاصی راننده سرویس مدارس، گفت: راننده سرویس باید حداقل 23 سال داشته باشند و حتما دارای گواهینامه باشد. همچنین خودرویی كه در راستای سرویس دانش آموزی خدمت رسانی می كند باید از صحت و سلامت كامل برخوردار باشد.

در ادامه محمد حقانی -عضو سابق شورای شهر تهران و مشاور عالی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این كه مردم باید در فاصله میانی تولید و مصرف، اختیار عمل داشته باشند، گفت: ما در بسیاری از مسائل غیر استراتژیك باید اختیار عمل را به مردم واگذار كنیم. همچنین مدرسه و خانواده‌ها بهتر از هر نهاد یا اشخاصی دیگر می توانند در حوزه ایاب و ذهاب دانش آموزی به تصمیم درست در تعیین تعرفه برسند.

وی افزود: هر مدرسه در ایران به تناسب شرایط و وضعیت مالی خود و دانش آموزانش می تواند تعرفه در حد توان خود را تعیین كند.

محمد حقانی با بیان این كه دانش آموزان سرمایه‌های آینده این كشور هستند، عنوان كرد: با توجه به حساسیت و اهمیت بسیار زیاد وزارت آموزش و پرورش در آینده سازی كشور می توان گفت كه هر چه هزینه در این راه بگذاریم باز هم كم است.

وی اضافه كرد: بسیاری از شرایط و راهكارهای مرتبط با وزارت آموزش و پرورش را نمی توان در داخل اتاق‌های دربسته تصمیم گیری كرد.همچنین شایسته است كه آموزش و پرورش با صدور اجازه به مدارس سراسر كشور زمینه‌ای را فراهم سازد كه مدرسه ها و خانواده‌ها خودشان در حوزه انتخاب و شرایط سرویس‌های دانش آموزی به نتیجه برسند.

دسترسی سریع