تهران (پانا) - مدیركل ارزیابی عملكرد و رسیدگی به شكایات آموزش و پرورش به واگذاری بخشی از اختیارات مدارس به مدیران و اولیا اشاره و تاكید كرد نمیتوان دست روی دست گذاشت كه مشكل مدارس روستایی حل شود تا بعد اقدام به اجرای این برنامه كنیم.
زهرا مظفر در مصاحبه با رادیو گفتوگو گفت: «برنامه ارزیابی عملكرد در سال جاری براساس برنامه ابلاغی مقام عالی وزارت در فروردین است. تفاوت این برنامه با برنامه سال قبل به این شكل است كه براساس زیرنظامهای آموزش و پرورش طراحی شده و با رویكرد مدرسهمحوری برنامههای الزامی، اختیاری و اقتضایی تدوین خواهد شد.»
او افزود: «مناطق برای اولین بار با شركای آموزش و پرورش از جمله مدیران مدارس، كارشناسان مناطق، اولیا و نماینده دبیران در منطقه در جلساتی از برنامه ابلاغی استانها، ساحتهایی بومی را در نظر میگیرند و اهداف و نیاز دانشآموزان را مد نظر قرار میدهند.»
مظفر ادامه داد: «این برنامه اختیاری به مدیران مدرسه میدهد كه با تعامل و رویكرد گفتمانسازی و مشاركت و خرد جمعی به فهم مشترك در تصمیمگیری در مدرسه برسند.»
مدیركل ارزیابی عملكرد و رسیدگی به شكایات آموزش و پرورش افزود: «این برنامه منجر به برنامه سالانه مدارس میشود و ارزیابی آن نیز برعهده ماست تا از سطح ستاد و مدارس و منطقه اقدام به رصد كنیم. در گذشته صد در صد برنامهها از سوی ستاد ابلاغ میشد ولی امروز برای اولین بار اختیار را به مدارس هم داده كه بخشی از برنامهها را بر مبنای نیاز دانشآموزان طراحی كنند.»
او گفت: «مشكلات اقتصادی تا امروز حل نشدنی بوده ولی ما نمیتوانیم دست روی دست بگذاریم كه مشكل مدارس روستایی حل شود تا بعد اقدام به اجرای این برنامه كنیم.»