روزنامه ابتكار نیسان، پراید و پژو در صدر مردودی‌های معاینه فنی

مدیر امور اجرایی معاینه فنی با اشاره به سامانه سیمفا گفت: بیشترین مردودی‌های ما نیسان، پراید و پژو هستند كه از ناحیه ایمنی مردود می‌شوند.

1396/02/20
|
16:31

سعید قیصر در یك برنامه رادیویی درباره « معاینه فنی خودروها و چالش‌های آن» گفت: بعد از راه اندازی سامانه ملی یكپارچه معاینه فنی،محدودیت ها افزایش یافته است، گفت: امور معاینه فنی خودرو در سال‌های قبل بر اساس سیاست‌های محلی مدیریت و در این باره جزیره‌ای رفتار و اعمال نظر می‌شد.

وی افزود: در سال 93 بر اساس مصوبه هیئت دولت، وزارت كشور مكلف شد تا سامانه ملی یكپارچه معاینه فنی را راه اندازی كند و تمامی مراكز معاینه فنی تحت مدیریت این سامانه عمل كند. از آن تاریخ به بعد محدودیت ها در مراكز معاینه فنی و دقت نظر بیشتر شد و حتی اعمال قانون صورت گرفت و به صورت یكپارچه تمامی مراكز معاینه فنی بر اساس یك حدود مجاز عمل كردند.

قیصر در خصوص رد شدن خودروها از معاینه فنی اظهار كرد: این مسئله تاثیر بسزایی داشت و اگر به ازای هر 15 خودرو یك مردودی داشتیم، اكنون به ازای هر شش خودرو یك خودرو داریم. این آمارها نشان می‌دهد كه اعمال قانون و یكپارچگی مطلوب و نتیجه بخش بوده است.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خاطر نشان كرد: البته در رفتار و عملكرد مراكز ما ایراداتی وجود دارد و قطعا این خطاها را به صفر نرسانده‌ایم اما به جرات می توان اعلام كرد كه توانسته ایم خطا را چه سهوا و چه عمدا در مراكز معاینه فنی به زیر پنج درصد برسانیم.

وی با اشاره به سامانه سیمفا بیان كرد: سیمفا سامانه‌ایست كه مردودی‌ها را آنالیز می‌كند، اكنون بیشترین مردودی‌های ما نیسان، پراید و پژو هستند كه از ناحیه ایمنی مردود می‌شوند. قیصر با بیان اینكه در حال حاضر عملكرد خودروسازان زیر ذره‌بین سامانه سیمفا است، تصریح كرد: سامانه یكپارچه معاینه فنی، تمام نتایج آزمون‌ها را تحلیل و پردازش می كند، این اتفاق برای تحكیم حقوق شهروندی و دفاع از حقوق مردم است و می‌توان اطلاعات و عملكرد خودروسازها را به اطلاع مردم رساند تا آنها در جریان كیفیت خودروهایی كه استفاده می كنند قرار بگیرند.

دسترسی سریع