مدیرعامل خبرگزاری آنا گفت: رسانه هایی كه گفتمان انقلاب را ترویج می كنند، با تعدیل نیرو روبرو هستند؛ زیرا بسیاری از مدیران به جنگ نرم باور ندارند.
به گزارش بولتن نیوز، مرتضی خلفی زاده مدیر عامل خبرگزاری آنا، در برنامه انعكاس رادیو گفتوگو، با اشاره به این موضوع كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از انقلابیون صاحب رسانه و قلم شدند كه پیشتر فعالیتی زیر زمینی داشتند، گفت: عده اندكی به معنای حرفهای رسانه داری میكردند و عملا تجربه كار رسانهای شكل گرفت؛ البته رسانههای دینی در قالب فصلنامه پاسخگوی مباحث فقهی و حوزوی بودند و با وجود محدودیتهای آزادی بیان در رژیم گذشته، مخاطبی خاص داشتند.
وی به تنوع و تكثر جناحی در رسانههای پس از انقلاب اشاره كرد و گفت: صاحبان جریان رسانهای انقلاب به تازگی تجربههایی كسب كردند؛ بدین ترتیب روزنامه هایی نظیر كیهان با بدنه سنتی، زمان برد تا شكلی انقلابی به خود گرفتند، اما روزنامه جمهوری اسلامی كه تازه تأسیس بود، عملا تجربه كار حرفه ای رسانه ای را با چهره هایی شاخص شكل داد.
مدیرعامل خبرگزاری آنا تصریح كرد: از طرفی جریاناتی كه پیش از انقلاب در بخش فرهنگ تریبون دار بودند، همچنان پس از انقلاب با انقلابیون همراهی كردند، اما نتوانستیم نام انقلابی بر آن ها بگذاریم؛ چراكه مانیفست آن ها غرب گرا بود.
وی با بیان اینكه هم اینك نیز این جریان غرب گرا در سینما و تئاتر آزادانه عمل می كند، گفت: این ها عملا رقابتی نا برابر با رسانه های انقلابی به راه انداختند تا جایی كه قوانین و ضوابط ناظر بر قانون اساسی چارچوبی بر ادبیات و بیان محتوا داده است.
خلفی زاده با اشاره به تكنیك قطره چكانی از سوی رسانه های غربی عربی بعد از حمله به عین الاسد، گفت: همواره در این وضعیتهای بحرانی باید اتاق عملیات رسانهای قدرتمند و فعل دشته باشیم كه اطلاعات را دریافت، پردازش و درباره انتشار رسانه ای اقدام كند.
وی اتفاق عین الاسد را بعد از جنگ جهانی دوم بسیار بزرگ توصیف كرد و گفت: آمریكا آثار «دالی» خود را به خوبی مدیریت كرد و این موضوع نشان می دهد برای چنین رخدادهایی برنامه ریزی دارد؛ یعنی اتاق وضعیت رسانه ای آن ها متشكل از اساتید علوم روانشناسی و جامعه شناسی و فرماندهان است كه از مجموعه رخدادها، روندی مناسب را مدیریت می كنند.
مدیرعامل خبرگزاری آنا، با تأكید بر اینكه این اتاق تلاش كرد هیمنه آمریكا كمتر از بین رفته و افكار عمومی خود آسیب نبیند، افزود: آنها با تكنیك كوچك نمایی در قبال عین الاسد موضع گرفتند تا نشان دهند یك اتاق رسانه ای در آمریكا وجود دارد.
وی در پاسخ به این پرسش كه رسانههای حاكیمیت تا چه اندازه برای جنگ نرم سرمایهگذاری كردهاند، گفت: رسانههایی كه گفتمان انقلاب را ترویج میكنند، با تعدیل نیرو روبرو هستند و بسیاری از مدیران حتی جنگ نرم را باور ندارند.
خلفی زاده در خطاب به نیروهای مسلح گفت: به صراحت می گویم، جنگ 33 روزه را پشت سر گذاشته ایم؛ حزب الله لبنان به دلیل همان مدیریت رسانه ای محدود، شبكه المنار جنگ را هدایت كرد و رقابت نابرابر رسانه ای را در مقابل رسانه های آمریكایی و صهیونیستی را پیروز كرد. در اتفاق اخیر شاهد بودیم كه فرمانده هوافضا سپاه شخصا مسئولیت را بر عهده گرفت و صحبت كرد. البته نمی گویم این روند درست یا غلط است، اما اتاق عملیات جنگ رسانه ای ما كجاست؟ از طرفی اساتید علوم ارتباطات ما چند پایان نامه درباره جنگ رسانه ای نوشته اند؟