ایسنا: طراحی چند سناریو درباره زمان احتمالی پایان تعطیلات مدارس

دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینكه سناریوهای مختلفی با توجه به زمان‌های احتمالی پایان تعطیلات مدارس طراحی شده است گفت: ستاد ویژه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان ذیربط تشكیل شده كه هر روز جلسه برگزار می كند.

1399/01/06
|
09:55

به گزارش ایسنا، مهدی نویدادهم درباره موضوع بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز گفت: ضمن تقدیر از زحمات بی‌وقفه معلمان و مدیران مدارس در این شرایط، باید گفت كه اگر پزشكان و پرستاران مجاهدان جبهه سلامت هستند، معلمان و مدیران مدارس نیز مجاهدان جبهه دانایی و معرفت‌اند چراكه در شرایط كنونی هم با تمام توان و امكانات فعالیت می‌كنند.

وی افزود: اكثر مدارس با استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی خدماتی را به دانش آموزان ارائه می‌كنند و امیدواریم شعار "مدرسه تعطیل است اما آموزش تعطیل نیست" را تحقق عملی ببخشیم.

دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینكه تصمیم گیری درباره ادامه تعطیلی مدارس و سایر بخش‌ها در شرایط كنونی بر عهده ستاد ملی مقابله كروناست و اختیار این كار از همه نهادها و دستگاه‌ها گرفته شده گفت: ما منتظر تعیین تكلیف ستاد هستیم تا بدانیم این جریان تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد كرد.

نوید ادهم با اشاره به اینكه سناریوهای مختلفی با توجه به زمان‌های احتمالی پایان تعطیلات مدارس طراحی شده است گفت: از روز اول این قضیه ستاد ویژه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان ذیربط تشكیل شده كه هر روز جلسه برگزار می‌كند و به فراخور زمان و شرایط اطلاع رسانی خواهد كرد.

وی تاكید كرد: فعلا فرض ما بر این است كه بعد از تعطیلات نوروزی بتوانیم مدارس را برپا كنیم، در این صورت فقط یك ماه اسفند را از دست داده‌ایم كه با آموزش‌های مجازی جبران می شود و پنجشنبه‌های اردیبهشت را هم احتمالاً بازگشایی می‌كنیم.

دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ما در سنوات گذشته معمولاً تا پایان اردیبهشت ماه كلاس‌ها را برگزار می كردیم و تا اواسط خردادماه هم زمان برگزاری امتحانات بود اما امسال امتحانات تا انتهای خرداد ادامه پیدا خواهد كرد.

نوید ادهم در یك برنامه رادیویی، از خانواده‌ها درخواست كرد كه در ایام تعطیلی فرزندان از سخت گیری‌های بی‌مورد آموزشی خودداری كنند و محیط خانواده را محیط شاد و بانشاط نگه دارند و آموزش را به معلمان بسپارند.

دسترسی سریع