سازمان حمایت مصرف كنندگان وتولیدكنندگان: 7هزار "ناظر افتخاری" تاپایان سال

سرپرست روابط عمومی سازمان حمایت از كم وكیف اجرای طرح "ناظرین افتخاری" سخن گفت وافزود: ان شاالله تا پایان سال به هدف 7هزار ناظر دست یابیم.

1399/03/26
|
11:13

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو؛ مجید ارغنده پور ضمن مصاحبه با بخش "باسخنگویان" با اشاره به مشاركت مردم در نظارت بعنوان برنامه اصلی سازمان متبوع اش گفت: سازمان فعالیت های نظارتی بازار را رصد می كند كه این توان با مشاركت مردمی چندین برابر خواهد شد.

سرپرست روابط عمومی سازمان حمایت از تولیدكنندگان و مصرف‌كنندگان منافع مردم در مشاركت را شامل پویایی بیشتر این رفتار نظارتی دانست و افزود: در این طرح از مردم تقاضا داریم ضمن ثبت نام در سایت سازمان حمایت، بعنوان ناظر افتخاری ما در بازار حضور داشته باشند.

ارغنده پور در رابطه با ساز و كار این طرح مردمی چنین توضیح داد: قصد داریم مردم پلی میان ما و اهل محل یا افراد فامیل خود باشند كه در فعالیت های روزمره اقتصادی و خرید از بازار در صورت مواجهه با تخلف، نارضایتی مشتری یا موضوعات بحران زا، موارد را به ما گزارش می دهند.

وی ادامه داد: مردم ضمن آشنایی با قوانین مختلف و آموزش دیدن توسط كارشناسان سازمان، با ما در ارتباط خواهند بود و در این موارد بعنوان یك كارشناس وارد عمل می شوند.

ارغنده پور اضافه كرد: این ناظران مكان خاصی نداشته و در هر زمان یا مكانی قادر به حضور در بعد نظارتی خواهند بود.

این مقام مسئول در سازمان حمایت به ارائه آمار كمی این طرح در سال گذشته و ماه های ابتدایی امسال پرداخت: تا امروز و در سه ماه اول 15هزار و 700 گزارش دریافت كردیم و سال گذشته 90هزار گزارش بدست ما رسید كه از 5800 ناظر اخذ شده و قصد داریم تا پایان امسال به هدف 7هزار ناظر دست یابیم.

ارغنده پور از علاقمندان خواست با مراجعه به سایت حمایت به آدرس https://cppo.mimt.gov.ir/، نسبت به ثبت نام اقدام كرده و در طرح ناظرین افتخاری با ما همكاری كنند.

وی همچنین در پاسخ به سوال شنونده ای كه در خصوص چرایی فروش امتیاز خودرو بر خلاف مصوبه ممنوعیت این كار پرسید، اظهار كرد: این مسئله تخلف قانونی است و در صورت شكایت، بدان رسیدگی می شود.

ارغنده پور در رابطه با پیگیری این درخواست كه از سوی شنونده برنامه "رویداد" مطرح شد، اظهار كرد: برخی تخلفات قضایی بوده و صنفی نیست؛ بنده باید این مسئله را پیگیری كنم تا مشخص شود به كدام بخش مربوط است.

سرپرست روابط عمومی سازمان حمایت خاطرنشان كرد: از مردم می خواهیم شكایت خود را در مسائل صنفی به شماره 124 اعلام كنند تا همكاران ما بلافاصله به این موارد رسیدگی نمایند.

ارغنده پور گفت: ادعا داریم پس از هر تماس مردم، ظرف نیم ساعت به درخواست ها پاسخ و تخلفات نظام صنفی به سرعت رسیدگی می شود.

وی همچنین از بیانیه مشترك با پیلس راهور و تعزیرات در مورد خودروهایی كه بدون پلاك تردد می كنند، خبر داد و افزود: این تخلف به یاری خدا با كمك سه دستگاه برچیده می شود.

دسترسی سریع