سازمان حمایت مصرف كنندگان وتولیدكنندگان: 7هزار "ناظر افتخاری" تاپایان سال

سرپرست روابط عمومی سازمان حمایت از کم وکیف اجرای طرح "ناظرین افتخاری" سخن گفت وافزود: ان شاالله تا پایان سال به هدف 7هزار ناظر دست یابیم.

1399/03/26
|
11:13

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو؛ مجید ارغنده پور ضمن مصاحبه با بخش "باسخنگویان" با اشاره به مشارکت مردم در نظارت بعنوان برنامه اصلی سازمان متبوع اش گفت: سازمان فعالیت های نظارتی بازار را رصد می کند که این توان با مشارکت مردمی چندین برابر خواهد شد.

سرپرست روابط عمومی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان منافع مردم در مشارکت را شامل پویایی بیشتر این رفتار نظارتی دانست و افزود: در این طرح از مردم تقاضا داریم ضمن ثبت نام در سایت سازمان حمایت، بعنوان ناظر افتخاری ما در بازار حضور داشته باشند.

ارغنده پور در رابطه با ساز و کار این طرح مردمی چنین توضیح داد: قصد داریم مردم پلی میان ما و اهل محل یا افراد فامیل خود باشند که در فعالیت های روزمره اقتصادی و خرید از بازار در صورت مواجهه با تخلف، نارضایتی مشتری یا موضوعات بحران زا، موارد را به ما گزارش می دهند.

وی ادامه داد: مردم ضمن آشنایی با قوانین مختلف و آموزش دیدن توسط کارشناسان سازمان، با ما در ارتباط خواهند بود و در این موارد بعنوان یک کارشناس وارد عمل می شوند.

ارغنده پور اضافه کرد: این ناظران مکان خاصی نداشته و در هر زمان یا مکانی قادر به حضور در بعد نظارتی خواهند بود.

این مقام مسئول در سازمان حمایت به ارائه آمار کمی این طرح در سال گذشته و ماه های ابتدایی امسال پرداخت: تا امروز و در سه ماه اول 15هزار و 700 گزارش دریافت کردیم و سال گذشته 90هزار گزارش بدست ما رسید که از 5800 ناظر اخذ شده و قصد داریم تا پایان امسال به هدف 7هزار ناظر دست یابیم.

ارغنده پور از علاقمندان خواست با مراجعه به سایت حمایت به آدرس https://cppo.mimt.gov.ir/، نسبت به ثبت نام اقدام کرده و در طرح ناظرین افتخاری با ما همکاری کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوال شنونده ای که در خصوص چرایی فروش امتیاز خودرو بر خلاف مصوبه ممنوعیت این کار پرسید، اظهار کرد: این مسئله تخلف قانونی است و در صورت شکایت، بدان رسیدگی می شود.

ارغنده پور در رابطه با پیگیری این درخواست که از سوی شنونده برنامه "رویداد" مطرح شد، اظهار کرد: برخی تخلفات قضایی بوده و صنفی نیست؛ بنده باید این مسئله را پیگیری کنم تا مشخص شود به کدام بخش مربوط است.

سرپرست روابط عمومی سازمان حمایت خاطرنشان کرد: از مردم می خواهیم شکایت خود را در مسائل صنفی به شماره 124 اعلام کنند تا همکاران ما بلافاصله به این موارد رسیدگی نمایند.

ارغنده پور گفت: ادعا داریم پس از هر تماس مردم، ظرف نیم ساعت به درخواست ها پاسخ و تخلفات نظام صنفی به سرعت رسیدگی می شود.

وی همچنین از بیانیه مشترک با پیلس راهور و تعزیرات در مورد خودروهایی که بدون پلاک تردد می کنند، خبر داد و افزود: این تخلف به یاری خدا با کمک سه دستگاه برچیده می شود.

دسترسی سریع