خبرگزاری صنایع: معرفی 160 قلم كالا با درج قیمت در سامانه 124

مدیركل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان حمایت 160 قلم كالا كه قیمت‌هایشان در سامانه 124 درج شده را معرفی كرد.

1399/04/05
|
09:49

*** حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان


به گزارش خبرگزاری صنایع، مهرداد ایزدی حمایت از مصرف كننده را حمایت از تولیدكننده واقعی دانست و اظهار داشت:

این دو تفاوتی ندارند و هر دو در جهت اعتلای كشور حركت می كنند.

تولید كننده باید محصول را با قیمت مناسب عرضه كرده و مصرف كننده هم از قیمت و كیفیت كالا راضی باشد و در این میان كالای قاچاق مشكل زا است.

مصرف كننده باید مطمئن باشد كالا با خدمات پس از فروش بدستش می رسد و تولید كننده ایرانی در این میان حق واقعی مصرف كننده داخلی را اعاده می كند.



*** معرفی 160 قلم كالا با درج قیمت در سامانه 124


ایزدی با بیان اینكه سازمان حمایت در كنار تعزیرات پیگیر این حق بوده و حقوق مصرف كننده را اعاده می نماید، سامانه‌های درج قیمت را در راستای حمایت از مردم دانست و افزود:

به عنوان مثال لوازم خانگی دارای بیش از 10 هزار مدل در بازار داخلی است؛ بنابراین سامانه اینترنتی 124 قیمت 160 قلم كالا را با درج قیمت به مردم معرفی می‌كند.

این سامانه دو امكانِ درجِ گروه كالایی و خدمات را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد، غلات، روغن، پروتئین، لبنیات، میوه و صیفی، مواد غذایی و نهاده‌ها و نیز مجموعه لوازم بهداشتی، لوازم خانگی، لاستیك و… را از مجموعه‌هایی دانست كه با درج قیمت در این سامانه معرفی شده‌اند.

این سامانه تنها كالای تولید داخل را به نمایش می گذارد و این مسئله از ویژگی های سامانه 124 است.



وی با اعلام اینكه سایت قدیمی 124، قیمت‌ها را كاملا به تفكیك و با ذكر خوداظهاری درج كرده است، افزود:

این سامانه تمام ویژگی های كالاها را نمایش می دهد.

ما از نظر قانون دستورالعمل قیمت گذاری كالا و خدمات را در اختیار داریم؛ قانون می‌گوید برخی كالاها نظیر نان، برنج وارداتی یا شكر دارای قیمت مصوب هستند و مغازه‌ها نمی‌توانند در این حوزه دخالت كنند.

دولت برای واردات مواد اولیه یارانه تخصیص داده و لذا كالا باید با قیمت مصوب به فروش برسد.

برخی كالاها مشمول قیمت گذاری بر اساس بند دوم دستورالعمل هیئت تعیین قیمت‌ها می‌شوند؛ بنابراین شركت‌ها از جمله لوازم خانگی‌ها باید بر اساس این دستورالعمل كالای خود را قیمت گذاری كنند.



*** پاسخگویی به سریع به مردم


به گزارش خبرگزاری صنایع، مدیركل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان حمایت در پایان، اظهار كرد:

در سامانه 124 شكایات مردمی بصورت روزانه بررسی شده و پاسخ داده می‌شود.

بیش از 95 درصد مردم پاسخ خود را دریافت كرده و مشخص شده است فروشنده مورد نظر شكایت، مرتكب تخلف شده است یا خیر!

دسترسی سریع