خبرگزاری شبستان؛ خطر كلیسای شیطان پرستی برای نسل جوان

حجت الاسلام حسینی در رادیو گفت‌وگو بیان كرد: غفلت والدین از امكانات فضای مجازی و سایبر باعث می‌شود شبكه‌های یهودی مانند كلیسای شیطان پرستی باورهای خود را به نوجوانان القا كنند.

1400/10/21
|
17:52

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ حجت الاسلام سید حسین حسینی، كارشناس حوزه دین و رسانه و دكترای تاریخ فرق تشییع با حضور در برنامه « امواج شبهه » رابطه شیطان پرستی با فراماسونری و علل ترویج آن در ایران را مورد بررسی قرار داد.



حسینی در ابتدا ارتباط میان شیطان پرستی و فراماسونری را تشریح كرد و گفت: این دو در ابتدای شكل گیری تفاوت‌هایی با یكدیگر داشتند اما هدف و عقیده آنها یكسان است. شیطان پرستان تلاش می‌كنند خود را به ادیان قدیمی گره بزنند تا تاریخ خود را از ابتدای خلقت نشان دهند در حالی كه این پدیده نزدیك به 400 سال پیش در میان مصریان گسترش پیدا كرده است.



وی، شیطان پرستی را یك فرقه متشكل از رفتار‌های ناهنجار و انحرافی اجتماعی برای تصرف و تسخیر باورها و عواطف مردم دانست كه بیشتر توسط یهودیان بنیان گذاری شده و به وسیله استعمار گسترش پیدا است.



این كارشناس حوزه دین و رسانه افزود: ماسون در آغاز با شعار برادری، برابری و دشمنی با بی عدالتی پایه گذاری شد اما به مرور تحت تاثیر انگیزه‌های یهودیت و گرایش‌های شیطان پرستی قرار گرفت و شبیه گروهای شیطان پرستی شد.


حسینی در پاسخ به پرسش مجری رادیو گفت‌وگو مبنی بر این كه شیطان پرستان از چه ابزارهایی برای ترویج بهره می‌برند، اظهار كرد: هر فرقه‌ای برای تبلیغات خود روش‌هایی دارد، در شیطان پرستی برای القای عقاید به ویژه جوانان از موسیقی استفاده می‌شود كه شاخص ترین آن نوعی است كه به آن متال می‌گویند.


وی در ادامه گفت: این نوع موسیقی دنیای سرد و تاریك را شرح می‌دهد یعنی ناامیدی و بدبختی را ترویج می‌دهد و جوانان را به خشونت، مرگ، كشتار و پرستش شیطان ترغیب می‌كند. در واقع این گونه نشان می‌دهند كه برای نجات از مرگ باید به قدرت شیطان متوسل شد.


از نظر این كارشناس تاریخ فرق تشییع، غفلت والدین از امكانات فضای مجازی و سایبر باعث می‌شود برخی از خطرات متوجه فرزندان باشد. امروزه شبكه‌های یهودی مانند كلیسای شیطان پرستی در حال القای باورهای این فرقه هستند كه زنگ خطر بزرگی برای نسل جوان است.

دسترسی سریع