زهرایی در مصاحبه با رادیو گفت و گو: تمرکز بر صنایع تبدیلی و توزیعی هدف بسیج در حمایت از کالای ایرانی

جانشین بسیج سازندگی گفت: ما در بخش تولید در بسیج سازندگی 160 هزار کارگاه کمک اشتغال ایجاد کرده ایم و در ادامه این فعالیت ها برای حمایت از کالای ایرانی باید بر صنایع تبدیلی، توزیع و مصرف نیز متمرکز شویم.

1397/02/18
|
10:30
|

محمد زهرایی، جانشین بسیج سازندگی، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص فعالیت های بسیج در مسیر سازندگی، اظهار کرد: اوایل انقلاب جهاد سازندگی در رفع محرومیت روستاها اقدامات خوبی انجام می داد که نشات گرفته از تفکر انقلابی جمعی بود که تحت عنوان شورای جهاد سازندگی در شهرستان ها شکل گرفته بود.

وی افزود: در سال 79 که جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی ادغام شد؛ این نگرانی به وجود آمد که ممکن است این امر موجب شود بسیج روحیه اداری پیدا کند و از اهداف جهادی فاصله بگیرند که در این راستا مقام معظم رهبری دستور تشکیل بسیج سازندگی را ابلاغ فرمودند.

زهرایی با اشاره به اینکه بسیج تاکنون بالغ بر 130 هزار طرح زودبازده را به ثمر رسانده است، بیان کرد: ماموریت بسیج سازندگی بر مبنای پیشرفت، توسعه و محرومیت زدایی از مناطق روستایی است که در همین راستا پروژه های کوچک و زودبازدهی که ما انجام می دهیم غیرانتفاعی است.


جانشین بسیج سازندگی گفت: از سال 89 تا کنون برنامه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی پیرامون تبیین و گفتمان مشترک از ادبیات جدید اقتصاد مقاومتی در بین مردم بوده و همچنین آموزش های تخصصی را به افراد جامعه دادیم که در بین آنها متقاضیانی وجود داشتند که به آنها تسهیلات ارائه دادیم که موجب ایجاد اشتغال شده است.

وی ادامه داد: ما به عنوان بازوی اجرایی و کمک به دولت در محرومیت زدایی هستیم باید تمام فعالیت های عمرانی و محرومیت زدایی را از مجاری دولتی اجرایی کنیم و ضروری است برای اجری پروژه ها هماهنگی کامل صورت بگیرد.

زهرایی با بیان اینکه پروژه هایی که ما انجام می دهیم در راستای پایداری درآمد و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهرهاست، تصریح کرد: کارگاه های ما به صورت کمک اشتغال بوده که بتوانیم چندین کار را در کنار یکدیگر به عنوان مجموعه ای از فعالیت ها برای کشاورزان و دامداران تعریف کنیم تا مانع از مهاجرت آنها شویم.

جانشین بسیج سازندگی در خصوص چالش های بسیج در راستای محرومیت زدایی توضیح داد: اولین مشکل در این راستا قوانین و مقررات دست و پاگیر هستند و چالش بعدی مربوط به رفتن از مولد گرایی به سمت مصرف گرایی است.

وی در خصوص برنامه بسیج برای حمایت از کالای ایرانی در سال 97 بیان کرد: تمام اقشار بیست و یک گانه بسیج تحت عنوان تعالی و هم افزایی در راستای شعار سال گردهم آمده اند تا در خصوص سهم و نقش حمایت از کالای ایرانی روشنگری انجام دهند.

زهرایی ادامه داد: ما در بخش تولید در بسیج سازندگی 160 هزار کارگاه کمک اشتغال ایجاد کرده ایم که تولیدات بسیار زیادی نیز داشته اند و در ادامه این فعالیت ها باید بر صنایع تبدیلی و توزیع و مصرف نیز متمرکز شویم.

جانشین بسیج سازندگی تاکید کرد: تا زمانی که کارآفرین و افراد دغدغه مند تسهیل گر نداشته باشیم کسانی که بتوانند به عنوان موتور محرکه مردم را به حرکت وادار کنند همچنان درجا خواهیم زد در همین راستا ضروری است آحاد جامعه خودشان همت و در راه رسیدن به اهداف تلاش کنند.


دسترسی سریع