ساعت بیست و چهار و یک دقیقه دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از ساعت 16:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

ساعت بيست و چهار و يك دقيقه

داودی عنوان كرد: استفاده از تکنیک ساچمه و ضربه از اقدامات جدی رسانه‌های معاند در خط اشغال و خط موازی

کارشناس مسائل رسانه گفت:در خط اشغال و خط موازی یکی از کارهای جدی که رسانه های معاند انجام می دهند استفاده از تکنیک ساچمه و ضربه است که موضوع را نشانده و از آن چهار وجهی خروجی می گیرند.

1401/01/21
|
10:40
|

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ دکتر علیرضا داودی، کارشناس مسائل رسانه و علوم شناختی با حضور در برنامه «ساعت بیست و چهار و یک دقیقه» در موردبررسی مهمترین مدل های جریانات ضد انقلاب جهت ایجاد خط موازی و خط اشغال در دهه چهارم علیه محور مقاومت و انقلاب گفت: رسانه های بیگانه با استنادات که در داخل اتفاق می افتد قدر عدم انتخاب مخاطبان را افزایش می دهند و باعث می شوند که مخاطب انتخاب هوشمندی نداشته باشد و انتخاب مخاطب بر اساس آن چیزی که در ذهنش از گذشته بوده است انجام می گیرد.

وی افزود: در این حوزه ساحت سوم یعنی مشغول کردن و ایجاد خط اشغال در داخل برای درست کردن موضوعات موازی در خارج و باز گرداندن آن به داخل، نهایتا دو نتیجه را می دهد.

داودی تصریح کرد: نتیجه اول اینکه ایستگاه هایی که مخاطب قرار است در آن نفس گیری کند صد درصد آسیب می بیند و برای مخاطب به لحاظ ذهنی جای تنفسی وجود ندارد.

کارشناس مسائل رسانه و علوم شناختی با بیان اینکه ایستگاه های تنفس ذهنی جاهایی است که تفسیر و تحقیق خود را نشان می دهد ادامه داد: نتیجه دوم اینکه مسیر ذهن مخاطب در قرار گرفتن در مسیر هم آسیب می بیند یعنی تحلیل آن از موضوع برمی گردد.

وی با بیان اینکه وقتی از خط موازی در رسانه های له و علیه صحبت می کنیم معمولا دو مفهوم خط موازی و خط اشتغال در کنار هم قرار می گیرند گفت: در رسانه ها ایجاد خط موازی باعث ایجاد چندین گذاره در ذهن مخاطب می شود که به موازات هم پیش می روند و لزوما پیام های آنها هم جهت نیست،بنابراین یک مسئله واحد اما نسبت به این مسئله موضوعات متنوع و زوایای دید گوناگون به موازات هم در ذهن کخاطب طیف بندی می شود و هر کدام به جنبه ای اشاره می کنند.

داودی بیان داشت: مثلا اگر قرار است توسط رسانه های بیگانه برجسته شود، ابتدا ذهن مخاطب را مشغول موضوعات دیگر می کنند و که علی الظاهر با فساد ارتباطی ندارد و به دلیل فشاری که به لحاظ موضوعی بر ذهن مخاطب آورده می شود برای مخاطب نهایتا فساد مهم می شود.

* تله رسانه های خارجی برای رسانه های داخلی

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در یکی از استراتژی های رسانه ای رسانه می گوید من باید حرف اول را به مخاطب بزنم ولی می بینیم که اتفاقا اتخاذ این استراتژی تله ای است که رسانه خارجی برای آن گذاشته است.

داودی اظهار داشت: کل رسانه هایی بیگانه درحوزه شناختی بر روی 90 تکنیک بیشتر کار نمی کنند در حالی که در حوزه شناختی 270 تکنیک وجود دارد که در قاطعانه ترین وضع موجود می توانیم بگوییم که رسانه های معاند نسبت به خود عاجز به درک تکنیک های بتا به بعد هستند.

کارشناس مسائل رسانه و علوم شناختی بیان داشت: و در اینجا موضوع مهم این است که آیا رسانه های داخل ظرفیت علمی و درکی نسبت به فهم و اجرای این تکنیک ها را دارند.

دسترسی سریع
ساعت بیست و چهار و یک دقیقه