ساعت بیست و چهار و یک دقیقه دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از ساعت 16:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

ساعت بيست و چهار و يك دقيقه

كارشناس ارشد رسانه و علوم‌شناختی: رسانه‌های مقاومت ضعف‌های بنیادین و اقتصادی ضد مقاومت را عیان کنند

داودی در رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: رسانه‌های مقاومت برای اختلال در عملکرد جریان ضد مقاومت باید ضعف‌های بنیادین و چالش‌های اقتصادی آنها که رسانه‌هایشان در صدد پوشاندن آن هستند را نمایان کنند.

1401/02/03
|
13:47
|

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ دکتر علیرضا داودی با حضور در برنامه «ساعت بیست و چهار و یک دقیقه» درباره تأثیرات اقتصادی عملکرد جریان مقاومت و مفهوم‌شناسی این موضوع در حوزه رسانه گفتگو کرد.

علیرضا داودی در آغاز وجوه مختلف ساحت اقتصادی جریان مقاومت را تشریح کرد و گفت: موضوع اول که باید به آن توجه داشت ارتباط بسیار تنگاتنگ اقتصاد با حوزه سیاست و امنیت در منطقه‌ای مثل غرب آسیاست. نکته دوم این است که بازار به‌عنوان محمل اقتصاد دو خاستگاه تولید و عرضه دارد بنابراین برای رونق اقتصاد در یک منطقه باید یک بازار تولید متناسب با میزان تقاضا در ساحت عرضه وجود داشته باشد که لازمه آن برقراری امنیت در هر دوسویه معادله است. نکته سوم دو مفهوم سرمایه و ثروت در اقتصاد را توصیف می‌کند که در آن میزان ریسک‌پذیری اهمیت بسیاری دارد و ضریب امنیتی مؤلفه تعیین‌کننده‌ای در آن است.

وی افزود: جریان ضد مقاومت تلاش می‌کند هر سه مفهوم عنوان شده را در بهترین وضعیت ممکن برای خود قرار دهد تا اقتصادی که برای سلطه و موضوعات هژمونیکال نیاز دارد را ایجاد کند. ازاین‌رو در گام نخست باید قدرت برقراری امنیت را در اختیار خود داشته باشد و در گام بعدی کریدورهایی که منجر به ازبین‌رفتن یا افزایش امنیت یا اقتدار آن می‌شود را در کنترل خود در بیاورد.

این کارشناس علوم‌شناختی با بیان این که کاهش پشتیبانی رسانه‌های جریان ضد مقاومت به منزله افزایش حوزه برد و وسعت عملیات در حوزه مقاومت است، اظهار کرد: اگر اقتصاد کشورهای حوزه ضد مقاومت در سراسر دنیا از عربستان تا امریکا دچار کوچک‌ترین اختلالی شود قاعدتاً پشتیبانی رسانه کاهش می‌یابد. به همین دلیل زمانی که در جریان مقاومت، مجموعه‌ای مثل آرامکو مورد حمله قرار می‌گیرد و میلیون‌ها بشکه نفت از صادرات عربستان کسر می‌شود، حوزه ذخایر استراتژیک آمریکا یا کشورهای تابعه مختل می‌شود.

داودی اقدامات و تکنیک‌های موردنیاز در رسانه‌های جریان مقاومت را برشمرد و عنوان کرد: رسانه‌های مقاومت در وهله اول باید ضعف‌های بنیادین و چالش‌های اقتصادی جریانات ضد مقاومت که رسانه‌های آنها در صدد پوشاندن آن هستند را نمایان کنند. رسانه‌ها در گام دوم با ایجاد یک خط دقیق در میزان فهم از پتانسیل حوزه اقتصادی و به‌هم‌ریختگی حوزه پشتیبانی ضد مقاومت می‌توانند مانع از اقدامات سریع، عیان، میدانی و پرقدرت در حوزه جبهه ضد مقاومت شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد رسانه‌های جریان ضد مقاومت اشاره کرد و گفت: این رسانه‌ها یک تصویر از اقتصاد به‌هم‌ریخته در محور مقاومت نمایش می‌دهند و این‌گونه به مخاطب القا می‌کنند که مقاومت از نظر اقتصادی به خارج از منطقه وابسته است و به‌نوعی در اختیار ضد مقاومت است.

این کارشناس ارشد حوزه رسانه تاکید کرد: این تصویرسازی به این معناست که اساساً هر نوع اقتصادی که در منطقه چه در محور مقاومت و چه در منطقه غیر از محور مقاومت شکل می‌گیرد، باید ورود آن از کمربندی چند کشور اصلی که به‌زعم آن‌ها به این مسائل مسلط هستند، باشد.

دسترسی سریع
ساعت بیست و چهار و یک دقیقه