ساعت بیست و چهار و یک دقیقه دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از ساعت 16:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

ساعت بيست و چهار و يك دقيقه

كارشناس مسائل رسانه و علوم شناختی: تسلط 80 درصدی رسانه‌های حوزه مقاومت بر رسانه‌های ضدمقاومت

داودی در رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: فضای رسانه ای در حوزه مقاومت دارای بلوغی شده است که توانسته است بر اتمسفر رسانه های ضد مقاومت به شدت فائق بیاید.

1400/09/09
|
13:00
|

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ دکتر علیرضا داودی، کارشناس مسائل رسانه و علوم شناختی با حضور در برنامه «ساعت بیست و چهار و یک دقیقه» در مورد علوم شناختی، بررسی فرآیند تکامل سخت افزاری و مدل افزار رسانه ای در جریان مقاومت گفت: با توجه به این اصل که دو قدرت بر افکار عمومی نمی توانند مسلط باشند، اکنون که رسانه ها در جریان مقاومت توانسته اند مسلط بشوند به این معنا است که رسانه های جریان ضد مقاومت با همه عرض و طول خود دچار فرآیند کاهنده شده اند.

وی افزود: تا قبل از جنگ 33 روزه رسانه های مقاومت در بستر ماهواره ، مکتوب، محفلی، سینه به سینه کار می کردند و به نوعی سخنگو و بیانگر دیدگاه های جریان مقاومت بودند و در مقابل رسانه های ضد مقاومت هنوز مواجهه رسانه ای جدی که امروز تحت عنوان نبردهای رسانه ای و جنگ های رسانه ای صحبت می کنیم شکل نگرفته بود.

داودی تصریح کرد: رسانه ها در حوزه مقاومت 3 مرحله دگردیسی در درونشان اتفاق افتاد که دگردیسی مرحله اول از زمان تولدشان( به منزله زمانی که خودشان را به مثابه ابزار انتقال پیام حد فاصل مخاطب و جبهه مقابل ضد مقاومت قرار دادند) تا جنگ 33 روزه بود و دگردیسی دوم حد فاصل جنگ 33 روزه و جنگ های کوتاه مدت و عمده ترین آن جنگ غزه بود که به نقطه ای رسید که بیداری اسلامی اتفاق افتاد و به جریان رسانه ای ضریب داد.

*** بیداری اسلامی ضریب زیادی به جریان رسانه ای داد

کارشناس مسائل رسانه و علوم شناختی ادامه داد: اگر چه لزوما بیداری اسلامی دگردیسی محسوب نمی شود ولی ضریب زیادی به جریان رسانه ای داد و باعث شد رسانه های جریان مقاومت احساس همطرازی و در یک خط قرار گرفتن با جمیع جبهه های رسانه های ضد مقاومت را داشته باشند.

وی ادامه داد: دگردیسی سوم رسا نه های مقاومت با شهادت حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابو مهدی اتفاق افتاد و بعد از این واقعه در رسانه های مقاومت ترکیب آتشفشان و رنگین کمان اتفاق می افتد و از شهادت حاج قاسم به بعد در 2 تا 3 مرحله جنگ جدی مقاومت و اسرائیل گنبد آهنین از بین می رود و بیش از هزار موشک شکیل می شود.

*** رسالت منتقم بودن رسانه های جریان مقاومت با شهادت حاج قاسم

کارشناس مسائل رسانه و علوم شناختی اظهار داشت: بعد ازشهادت حاج قاسم سلیمانی رسا نه ها در حوزه مقاومت فقط خود را منتقل کننده ، مهندسی کننده و تجمیع کننده پیام تصور نمی کنند، بلکه نوعی رسالت منتقم بودن را هم برای خود تعریف می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در دو سویه رسانه های جریان مقاومت و ضد مقاومت تکنیک های زیادی در حوزه آفند وجود دارد گفت: رسانه های ضد مقاومت با استفاده از دو تکنیک چرم خیس و آبشار داغ اولین کاری که می کنند این است که پیام را در مجرای تنفسی ذهن مخاطب قفل و مانند چرم دور مجرای تنفسی ذهن را می گیرند.

*** آفند غیر معمول جریانی که ضد مقاومت را عاجز کرده است

داودی بیان داشت: رسانه های حوزه مقاومت نیز در حوزه آفند از تکنیک منحصر به فردی تحت عنوان پدافند استاندارد و آفند غیر معمول استفاده می کنند که آفند غیر معمول جریانی است که جریان ضد مقاومت را عاجز کرده است و در این تکنیک هیمنه ارتش صهیونیسی به واسطه دولت نظامی شکسته نمی شود، به واسطه پیوست انسانی عملیاتی دولت نظامی شکسته می شود و این عالی ترین تکتیک است که رسانه های جریان مقاومت به رخ کشیده اند.

*** تسلط 80 درصدی رسانه های حوزه مقاومت

کارشناس مسائل رسانه و علوم شناختی اظهار داشت: تا قبل از دگر دیسی دوم جریان ضد مقاومت به نسبت 51 و جریان مقاومت 49 بود و رسانه های ضد مقاومت سوار بر جریان بودند ولی اکنون بدور از احساسات و به صورت منطقی و میدانی نسبت 80 به 20 است و جریان مقاومت با 80 درصد سوار و مسلط است.

وی افزود: به لحاظ کمی تعداد رسانه های مقاومت آنقدر کم است که قابل شمارش است و رسانه های ضد مقاومت آنقدر زیاد هستند که غیر قابل شمارش می باشند ولی همین قابل شمارش ها به غیر قابل شمارش ها فائق آمده و علت این فائق آمدن این است که حوزه شناختی خلق کننده پهلوان و قهرمان نیست بلکه خلق کننده مفهوم هستند نه تابع آن.

دسترسی سریع
ساعت بیست و چهار و یک دقیقه