صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 14:30 به مدت 70 دقیقه

سخنگوی انجمن قطعه سازان کشور گفت: مدیران منصوب شده در شرکت های خودروسازی از وزارتخانه هستند، لذا این افراد قاعدتا تابع سیاست های اجرایی وزارتخانه و دولت خواهند بود.

فرهاد بهنیا، عضو هییت مدیره و سخنگوی انجمن قطعه سازان کشور، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص تصدی گری دولت در صنعت خودرو، اظهار کرد: خودروسازی کشور فرآیندی دولتی است به طوریکه مدیران منصوب شده در شرکت های خودروسازی از وزارتخانه هستند، لذا این افراد قاعدتا تابع سیاست های اجرایی وزارتخانه و دولت خواهند بود.

وی افزود: مدیران دولتی در خصوص وضعیت خودروسازی نمی توانند اظهار نظر کنند و تاکنون تنها بخش قطعه سازی در این خصوص اظهار نظراتی داشته است، لذا طرح مجلس برای خروج دولت از تصدی گری از صنعت خودرو راه برون رفت از مشکلات این حوزه است.

سخنگوی انجمن قطعه سازان کشور با اشاره به طرح مجلس مبنی بر تکلیف دولت برای خروج از صنعت خودرو در سه سال آینده، گفت: اگر این طرح بدون برنامه ریزی مناسب و همه جانبه انجام شود ممکن است مشکلاتی ایجاد کند که بسیار بزرگتر از معضلات حال حاضر این صنعت باشد.

بهنیا ادامه داد: مادامی که شرکت های خودروسازی تابع سیاست های بعضا نادرست و کارشناسی نشده وزارتخانه و سایر نهادها هستند مشکلات ادامه خواهد داشت و امکان دارد خودروسازی مادر سه سال آینده تبدیل به یک شرکت ویران شود که مشتری برای واگذاری و خرید آن وجود نداشته باشد.

وی در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان کرد: کارخانه های خودروسازی باید به اندازه ای شکوفا شوند که در سه سال آینده حداقل 20 خریدار برای واگذاری آن وجود داشته باشند، اما روش هایی که نهادهای پولی و مالی کشور در ماه های اخیر اتخاذ کرده اند موجب شده قیمت همچنان سرکوب شوند و در حاشیه بازار قیمت ها روند افزایشی داشته باشند.

سخنگوی انجمن قطعه سازان کشور توضیح داد: برای موفقیت این طرح مجلس در گام اول باید مدیران به گونه ای انتخاب شوند که فرصت برنامه ریزی و اقدام داشته باشند، در قدم بعدی نیز گزارش هایی به طور مرتب و با زمان بندی مشخص در خصوص کیفیت، قیمت و پیشرفت از طرف خودروسازی ها ارائه شود.

بهنیا تصریح کرد: اگر قیمت خودرو اصلاح و تعدیل شود و سرکوب قیمتی از این حوزه جدا شود، می توانیم از طرف جامعه قطعه سازان این قول را بدهیم که با افزایش تیراژ تولید به سرعت شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

مرتبط با این خبر

  • کاهش محسوس قاچاق در سال97/ تازه ترین آمار، خردادماه اعلام می شود

  • سهم مناطق آزاد از واردات کشور کمتر از سه درصد است

  • مبارزه با قاچاق در سال جدید با توان بیشتر دنبال می شود

  • اقتصاد دریامحور؛ پتانسیل ویژه مناطق آزاد دریایی

  • منطقه آزاد کیش؛ تولید کننده بخش اعظم نیاز دارویی کشور

  • جولان خودروهای لاکچری در مناطق آزاد بومیان را خون جگر کرده

  • چابهار؛ قطب سرمایه گذاری شیلات، نفت و صنایع تبدیلی

  • رونق تولید در منطقه آزاد ارس/ نگاه مدیریتی به اهداف مناطق آزاد ارتقا یافته

  • مناطق آزاد؛ دروازه ورود لوازم خانگی لاکچری

  • همه آنچه برای تحقق "رونق تولید" بدان نیازمندیم!