گفت و گوی اقتصادی شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 14:30 به مدت 70 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي اقتصادي

رئیس اتحادیه تولید و فروش پوشاك تهران: برندهای خارجی پوشاک در بازار، تولید داخل است

رئیس اتحادیه صنف تولیدو فروش پوشاک تهران بااشاره به تغییر موضع واردکنندگان پوشاک به سمت تولید، از تولید پوشاک برند خارجی در کشور خبر داد و گفت: این برندها تولید با کیفیت را در فروشگاه ها عرضه می کنند.

1398/03/07
|
10:15

ابوالقاسم شیرازی با اشاره به اینکه از شش ماهه دوم سال گذشته انگیزه برای تولید در بین تولید کنندگان ایجاد شده است، گفت: تا یک سال گذشته قاچاق بی رویه، صنعت پوشاک ایران را به ورطه نابودی کشاند ولی از شش ماهه دوم 97، با رویکردی جدید و اقبال مردم به خرید پوشاک ایرانی و همچنین ارتقای سطح کیفی پوشاک، این صنعت رشد فزاینده ای نسبت به سال های گذشته پیدا کرد.

رئیس اتحادیه صنف تولید و فروش پوشاک تهران مهم ترین مانع کنونی را نبود نقدینگی مطرح کرد وگفت: نوسانات و افزایش قیمت ارز باعث شد نقدینگی به عنوان تنخواه برای تهیه مواد اولیه، برای کار، پرداخت حقوق و بیمه و مالیات هزینه شود.

اما شنیده ها حاکی است تسهیلاتی با نرخ 12 تا 14 درصد به تولید کننده پوشاک تخصیص داده می شود. شیرازی در اینباره با بیان اینکه قاچاق در حوزه پوشاک کاهش یافته، گفت: درپی بازدیدهای میدانی توسط بازرسان اتحادیه، میزان قاچاق کاهش پیدا کرده و تولید داخلی رو به افزایش است.

وی با اظهار به اینکه رکود در بازار وجود دارد و این موضوع به صنعت پوشاک، ضربه می زند، تصریح کرد: با افزایش قیمت ها، تسهیلات تولیدی مستهلک شده و با کم شدن قاچاق، تولید رونق گرفته است؛ ولی متاسفانه رکود حاکم، ضرر و زیان بسیاری درپی دارد.

شیرازی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از واردکنندگان جز یا کل مثل برندها، تغییر روش داده و اقدام به تولید در داخل می کنند، گفت: حتی برندهای خارجی یا تولید داخلی همراه شده اند ولی تحت لیسانس آن برند خاص، پوشاک خود را عرضه می کنند و برندهایی که جزئی و وارد کننده فروشگاهی بودند، دست به تولید زده اند و تولید با کیفیت را در فروشگاه ها عرضه می کنند.

دسترسی سریع
گفت و گوی اقتصادی