گفت و گوی اقتصادی شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 14:30 به مدت 70 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي اقتصادي

در مصاحبه با تشنه دل بررسی شد؛ عوامل اصلی عرضه کالاهای تقلبی در بازار کدامند؟

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان تهران مهم ترین عوامل موثر در عرضه کالاهای تقلبی در بازار ایران را بررسی کرد.

1398/08/21
|
08:45
|

برنامه "گفت و گوی اقتصادی" با موضوع ضربه تقلب به تولید و با حضور علی تشنه دل معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان تهران از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

تشنه دل در برنامه "گفت و گوی اقتصادی" اظهار داشت: وقتی کالاهای تقلبی در بازار عرضه می شوند یعنی قبل از آن، مسائل دیگری رخ داده که امکان توزیع این کالاها را در بازار ایجاد کرده است.

وی عواقب ناشی از توزیع اینگونه کالاها در بازار را چند وجهی خواند و افزود: توزیع کالای تقلبی موجب سلب اعتماد از مردم و ناامید کردن آنها از توانمندی داخلی و تقویت روحیه ضد ملی می شود ضمن اینکه خطرات جانی هم در پی دارد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با اشاره به مفهوم کالای تقلبی گفت: کالای تقلبی به معنای جا زدن یک کالا به جای برند مشخص در بازار و یک نوع جرم و تخلف است.

این مقام مسئول با اشاره به دلایل توزیع کالاهای تقلبی و قاچاق در بازار ایران اظهار کرد: بخشی از این معضل به متغیر بودن سیاست های صادراتی و وارداتی و ارزی برمی گردد و بخشی هم از عملکرد جزیره ای دستگاه های ذیربط ناشی می شود.

تشنه دل همچنین متذکر شد: عرضه و مصرف کالای تقلبی و بی نام و نشان یک پدیده اجتماعی است و صرفاً نمی توان راهکارها را در حوزه اقتصادی و قانونگذاری جستجو کرد بلکه فرهنگ مردم و مسائل اجتماعی نیز در این خصوص اثرگذارند.

وی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق در بازار بیان کرد: فرهنگ سازی، نظارت مردمی و صنفی، بازنگری در قوانین و مقررات موضوعی، افزایش بازدارندگی قوانین و اصلاح شبکه توزیع از جمله اقدامات ضروری برای جلوگیری از عرضه کالای تقلبی در بازار هستند.

دسترسی سریع
گفت و گوی اقتصادی