صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 21:00 به مدت 60 دقیقه

مریم ملونی گفت: یکی از مهمترین اقدامات، بسترسازی برای شکل گیری مراکز نوآوری است و بر اساس در دوره‌های آموزشی، رویکردهای ویژه ای را اتخاذ کرده ایم که بر اساس آن، فرد قدرت خلاقیت خود را بروز و ظهور می‌دهد تا وارد فضای ایده پروری شود.

برنامه «گفت و گوی علمی» رادیو گفت و گو با موضوع تبیین دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان و با حضور دکتر مریم ملونی مدرس دانشگاه و مدیر کل دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری به روی آنتن رفت.

مریم ملونی در آغاز درباره نقش آفرینی نخبگان به ویژه به صورت تخصصی در عرصه اقتصاد، گفت: در چند سال گذشته با وجود پارک های علم و فناوری، بستر مناسبی برای شکل گیری کسب و کارهایی با مبنای فناوری و نوآوری ایجاد شده است. اگر بخواهیم از این کسب و کارها به صورت بهینه استفاده کنیم و نخبگان نیز در پی آن، نقش آفرینی ویژه ای در اقتصاد داشته باشند، باید فضای لازم جهت ورود نخبگان به این عرصه را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: تا زمانی که هدف نخبه جذب در دانشگاه است نمی توان انتظار پیشرفت در حوزه های مختلف در کشور را شاهد بود در حالی که باید از ظرفیت نخبگان در جهت ایجاد کسب و کارهای نوین و آینده دار استفاده کرد؛ در غیر این صورت شاهد ادامه همان مسیر گذشته یعنی خام فروشی خواهیم بود که سبب از بین رفتن تمام ظرفیت های موجود کشور خواهیم شد.

مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت های این معاونت اظهار کرد: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 14 ستاد توسعه وجود دارد که یکی از این ستادها مربوط به ستاد دیجیتال است و در آن، از ظرفیت های IT کشور جهت ارزش افزوده بهره می برد.

وی درباره دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی ریاست جمهوری و اقدامات آن توضیح داد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات در این دفتر، بسترسازی برای شکل گیری مراکز نوآوری است و بر این اساس در دوره های آموزشی، رویکردهای ویژه ای را اتخاذ کرده ایم که بر اساس آن، فرد قدرت خلاقیت خود را بروز و ظهور می دهد تا وارد فضای ایده پروری شود.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: در فرآیند بسترسازی در دفتر نوآوری و کسب و کار نوین، یک بخش فرهنگ سازی و ترویج با رویکرد جوانان برای ایجاد خلاقیت و نوآوری و بسترسازی نیز وجود دارد که در این راستا می توان به برگزاری چند جشنواره از جمله جشنواره شیخ بهایی اشاره کرد.

مرتبط با این خبر

  • پدیده نوآوری لازمه توسعه کارآفرینی در دانشگاه ها است

  • مراکز تحقیقاتی ویژه برای توسعه صنایع فرهنگی درکشور وجود ندارد

  • شرط پیشرفت نوآوری در دانشگاه حمایت مالی و قدرتمند است

  • اقتصاد ایران رقابتی نیست

  • خرید ساختمان 180 میلیارد تومانی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی!؟

  • کارخانه های نوآوری بستری برای توسعه شرکت های فناور است

  • ضرورت توجه به دانش بازاریابی برای تولید محصولات فناورانه

  • عدم آمادگی دانشگاه های ایران برای توسعه نوآوری فناورانه

  • کاهش تصدی گری دولت؛ عامل موفقیت استارت آپ ها

  • وجود یک سیستم روان در رابطه با توسعه نوآوری مانع مهاجرت نخبگان می شود