گفت وگوی علمی شنبه تا چهارشنبه از ساعت 21:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي علمي

مدیر آموزش و پرورش یكی از مناطق تهران: آموزش مجازی حتی در شرایط بحرانی نمی‌تواند جای آموزش فیزیکی را بگیرد

نادیا دواری با بیان اینکه وظیفه حاکمیت ایجاد ویژگی‌هایی در راستای جامع پذیری بچه‌ها است و این هدف قطعاً در فضای مجازی محقق نمی‌شود، گفت: فضای مجازی را نمی‌توانیم یک اصل در آموزش حتی در شرایط بحرانی مانند شیوع کرونا بدانیم.

1399/05/29
|
15:12
|

برنامه «گفتگوی علمی» رادیو گفت‌وگو با موضوع راهبردها و راهکارهای توسعه پوشش تحصیلی برای دانش‌آموزان در دوران کرونا و با حضور دکتر نادیا دواری مدیر آموزش و پرورش یکی از مناطق تهران به روی آنتن رفت.

نادیا دواری با بیان اینکه آنچه اهمیت دارد، تحت پوشش قرار گرفتن دانش‌آموزان در ذیل نظام تعلیم و تربیت است، گفت: سند تحول بنیادین، آموزش مجازی را به رسمیت شناخته و پذیرفته است در کنار آموزش فیزیکی در مدارس، می‌توان از آموزش مجازی به عنوان متمم و مکمل آموزش‌ها به ویژه در شرایط بحرانی همانند کرونا که امروز گرفتار آن هستیم، استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین در خصوص آموزش مجازی به ساز و کارها و زیرساخت‌ها نیز اشاره کرد است، اظهار کرد: حقیقت آن است زیرساخت‌ها برای آموزش مجازی بچه‌ها کافی نیست و نمی‌تواند پوشش رایگان ارائه دهد تا خانواده‌هایی که مشکل اقتصادی دارند، بتوانند از شبکه شاد استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش یکی از مناطق تهران با بیان اینکه وقتی از آموزش سخن می‌گوییم به این معنا است که در جایی به عنوان مدرسه گرد هم بیایند و تحصیل کنند، اظهار کرد: وظیفه دولت در تعلیم و تربیت، جامع پذیر کردن فرزندان خانواده‌ها و درواقع پوشش تحصیلی گسترده همه دانش‌آموزان است.

وی افزود: بچه‌ها تربیت‌های فردی را در خانواده‌های خود بیاموزند و خصوصیات فردی آن‌ها در شکل می‌گیرد. آن چیزی که وظیفه دولت و نظام تعلیم و تربیت کشور است ایجاد ویژگی‌هایی در راستای جامع پذیری بچه‌ها است و این هدف قطعاً در فضای مجازی محقق نمی‌شود. بنابراین فضای مجازی را نمی‌توانیم به عنوان اصل در آموزش حتی در شرایط بحرانی مانند شیوع کرونا بدانیم.

دواری با تصریح بر اینکه حتی در صورت وجود امکانات و زیرساخت‌ها، نمی‌توان انتظار داشت تربیت در فضای مجازی محقق شود، عنوان کرد: باید در شرایط بحرانی کشور به عنوان یکی از اولویت‌های مهم، تربیت را هم تراز با سلامت در نظر بگیریم. درواقع نباید به تربیت به عنوان یک مسئله دسته دهم نگاه شود.

مدیر آموزش و پرورش یکی از مناطق تهران بیان کرد: مسئله بازگشایی مدارس و تحصیل بچه‌ها که مقدمه تربیت آن‌ها است، از موضوعات مهم ملی است و باید در سطح ملی به آن به عنوان اولویت نخست توجه شود تا بتوانیم پوشش تحصیلی را برای دانش‌آموزان حفظ کنیم و این موضوع در ایام کرونا کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

دسترسی سریع
گفت و گوی علمی