گفت وگوی علمی شنبه تا چهارشنبه از ساعت 21:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي علمي

ایزد در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو: طرح رتبه‌بندی معلمان نارضایتی معلمان را رقم زد

مدیر یکی از مدارس ابتدایی شهر تهران گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان به جای ارتقای کیفیت آموزشی، نارضایتی معلمان را رقم زده بطوریکه پس از گذشت هفت سال از مطرح شدن آن، معلمان نسبت به این طرح متنفر شده‌اند.

1400/01/18
|
11:53
|

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، عباس ایزد مدیر یکی از مدارس ابتدایی شهر تهران در برنامه «گفتگوی علمی» درمورد رتبه بندی معلمان از حرف تا عمل گفت: هدف اصلی از نظام رتبه بندی معلمان، ارتقای کیفیت آموزشی است اما خیلی‌ها تصور می‌کنند که این طرح فقط معیشت معلمان را دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان به جای ارتقای کیفیت آموزشی، نارضایتی معلمان را رقم زده، افزود: پس از گذشت هفت سال از مطرح شدن این موضوع، هم اکنون معلمان نسبت به این طرح متنفر شده‌اند چراکه هر بار این طرح بازیچه دولتها و وزرا قرار گرفته است.

ایزد تصریح کرد: طرح رتبه بندی معلمان برای مسئولان به یک ابزار سیاسی تبدیل شده و الان هم که در آستانه انتخابات هستیم عده‌ای از این موضوع برای جلب نظر جامعه فرهنگیان استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه طرح رتبه بندی معلمان باید در مجلس تصویب شود گفت: تا زمانی که این طرح در دولت است به صورت کامل اجرایی نخواهد شد چراکه رتبه بندی بار مالی دارد و منابع مالی آن هم باید با تصمیم مجلس تأمین شود.

مدیر یکی از مدارس ابتدایی شهر تهران یادآورشد: این طرح اولین بار در دولت مطرح شد اما مشکل اینجا بود که دولت آن را به مجلس ارسال نکرد و کم کاری‌هایی صورت گرفت.

ایزد اجرایی نشدن طرح رتبه بندی معلمان را یک کم کاری هدف دار دانست و گفت: معیار اصلی در این طرح، بررسی صلاحیت‌های عمومی و تخصصی و توانمندی‌های آموزشی و پرورشی است و در بخش صلاحیت‌های عمومی به موضوع دانش اشاره کرده که این قطعاً به مدرک تحصیلی معلمان برمی گردد.

وی با بیان اینکه آزمون‌های رتبه بندی چندان کارآمد نیست افزود: رتبه بندی معلمان نیازی به این همه سروصدا ندارد و نباید مورد استفاده سیاسی یک عده قرار گیرد.

مدیر یکی از مدارس ابتدایی شهر تهران با تأکید بر اینکه رتبه بندی معلمان در ایران نیازی به مقایسه با کشورهای دیگر ندارد گفت: این طرح با روش بومی سازی می‌تواند در کشور به خوبی اجرایی شود.

ایزد با اذعان به اینکه تعلیم و تربیت انسان، پیچیده ترین و سخت ترین کار دنیاست گفت: معلمان هر سال با دانش آموزانی مواجهند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و لذا نمی‌توان یک روش آموزشی و تربیتی را برای همه دانش آموزان به کار برد.

دسترسی سریع
گفت و گوی علمی