گفت‌وگوی اجتماعی شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 13:30 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي اجتماعي

عضو كمیسیون عمران مجلس: رویکرد تنبلی داخلی و التماس خارجی، علت غفلت از توسعه حمل‌ونقل عمومی

شاکری در رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: در دوره پنجم شورای شهر تهران، به دلیل رویکرد مدیریتی حاکم بر کشور که تنبلی داخلی و التماس خارجی بود از توسعه حمل نقل عمومی غفلت شد.

1400/11/02
|
12:23
|

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد طرح جدید ترافیک برای پایتخت گفت: در دوره پنجم شورای شهر تهران و مدیریت شهری از توسعه حمل و نقل عمومی غفلت شد و این غفلت فاصله نا متناهی بین عرضه و تقاضا ایجاد کرد و باعث شد مردم در سختی خاصی قرار بگیرند.

وی افزود: دغدغه حمل و نقل عمومی یک دغدغه مدیریتی کلان کشوری و مدیریت شهری در کشور است و میزان موفقیت مدیریت شهری را شاید بتوان در این پارامتر اندازه گیری کرد.

شاکری ادامه داد: اگر بخواهیم مردم در آسایش و آرامش به سر ببرند و زندگی شهری خود را در شهر ساماندهی کنند قطعا حمل و نقل عمومی ایمن و پاک را باید مدنظر قرار دهیم و در این راستا مجلس تلاش دارد در این دوره و در 3 سال باقی مانده در تامین منابع که شهرداری کلانشهر برای بهبود وضعیت ترافیک شهر نیاز دارد به کمک شورای شهر بیاید تا زندگی شهری برای مردم آسان تر شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه با بودجه‌های قطره چکانی نمی‌توان برای کارهای بزرگ مثل طرح ترافیک شهر تهران کاری انجام داد و نیاز است از منابع غیر بودجه‌ای بهره برد بیان داشت: در بررسی بودجه سال 1401 دو موضوع جدید افزایش تهاتر منابع نفتی و مولد سازی دارایی‌های دولت در داخل و خارج از کشور به عنوان مانبع غیر بودجه پیش بینی شده است که 2میزان آن تا 3 برابر بودجه عمرانی سال 1401 می‌باشد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که تغییر طرح ترافیک تهران از اسم زوج و فرد به کاهش ترافیک چه تاثیری داشته است گفت: طرح زوج و فرد مبانی خاصی چون نوع خودرو، کیفیت خودرو، زمان ورود و خروج خودرو و بسیاری پارامترهای دیگر بود و حرکت رو به جلو داشت.

*** تغییر و تحول طرح‌ها به خاطر کم حوصلگی و عجول بودن

شاکری با تاکید براینکه متاسفانه ما در پیگیری طرح‌ها عجول هستیم و فکر می‌کنیم یک طرحی سریع می‌تواند به نتیجه برسد تصریح کرد: تغییر و تحول طرح‌ها شاید به خاطر کم حوصلگی و عجول بودن است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه بر ضرورت استفاده از تجارب دیگران و پارامترهای موثر در کنترل ترافیک کلان شهرهایی مانند تهران تاکید کرد و بیان داشت: کنترل ترافیک تهران نیاز به افرادی دارد که تخصص این کار داشته باشند و باید فرصت داده شود تا با نگاه جامع تر بتوانند اقداماتی انجام دهند.

وی با بیان اینکه با راه اندازی خطوط تندرو نسبت به ناوگان قبلی اتوبوس رانی وضعیت ترافیک بهتر شد تصریح کرد: در کشور ما هم نیروهای خوش فکر و متخصص و هم فناوری وجود دارد و اکنون سیستم‌های هوشمندی در تهران مستقر شده و قابل بهره برداری و استفاده می‌باشد که می‌توان میزان بهبود شاخص‌ها را مشخص کنیم.

دسترسی سریع
گفت و گوی اجتماعی