گفت‌وگوی فرهنگی شنبه تا چهارشنبه از ساعت 20:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي فرهنگي

كارگردان انیمیشن "دیرین دیرین" مطرح كرد: ظرفیت بازار 6 هزار میلیاردی تبلیغات دیجیتال برای انیمیشن ها

محمد ابوالحسنی گفت: در کنار بازار 30 میلیارد تومانی انیمیشن در ایران، یک بازار شش هزار میلیارد تومانی تبلیغات دیجیتال و اطلاع رسانی را داریم.

1398/09/10
|
11:30

برنامه "گفت و گوی فرهنگی" با موضوع چرایی بی توجهی به تولید محصولات جانبی انیمیشن های سینمایی در ایران با حضور محمد ابوالحسنی کارگردان انیمیشن "دیرین دیرین" و "تهران 1500 "از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

ابوالحسنی با بیان اینکه مدل درآمدی ما در سینما از ابتدای ورود سینما به ایران هیچ تغییری نکرده گفت: انیمیشن "تهران 1500 " در سال 1392 اکران شد و بعد از دو فیلم سینمایی، در لیست پرفروش ترین فیلم ها قرار گرفت. مجموع فروش این انیمیشن در سینما و DVD همسنگ درآمد اکران در سینما شد زیرا مسابقات پیامکی راه انداختیم و نتیجه خوبی گرفتیم.

وی افزود: شاید تنها پنج درصد درآمد یک فیلم در دنیا از اکران باشد و مابقی درآمد از فروش محصولات جانبی است البته تولید محصولات جانبی در کنار بسیاری از انیمیشن های ایرانی انجام شده اما شکل حمایت ها ارگانیک نبوده است، در واقع رابطه درستی بین تولیدکننده محتوا و تولیدکننده محصولات جوانبی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اساس کشور ما همچنان بر پایه واردات است گفت: مسیر برای واردات هموار است اما در مسیر تولید موانع بسیار زیادی وجود دارد.

کارگردان انیمیشن "دیرین دیرین" ادامه داد: در کنار بازار 30 میلیارد تومانی انیمیشن در ایران، یک بازار شش هزار میلیارد تومانی تبلیغات دیجیتال و اطلاع رسانی را داریم. ما دیرین دیرین را در فضای مجازی ساختیم و منتشر کردیم و کمتر از یک درصد بازار تبلیغات معادل کار در بازار انیمیشن را کسب کردیم که این اتفاق بسیار خوبی بود.

ابوالحسنی اظهار کرد: بسیاری از شرکت ها در دنیا در حوزه تولید محصولات جانبی فعالیت می کنند اما چنین شرکت هایی در ایران نداریم. ما پایان امسال نمایشگاه محصولات جانبی را برگزار می کنیم که نمونه لیوان، کلاه، بازی رومیزی و لوازم التحریر انیمیشن را دارد.

دسترسی سریع
گفت و گوی فرهنگی