مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در رادیو گفتوگو بیان کرد: یک زمانی کار تبلیغات تنها در منبر رفتن و ترویج دین خلاصه میشد اما امروز ارتباطی قلبی بین مردم و جامعه تبلیغات اتفاق افتاده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو، روح الله عبداللهی مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران با برنامه «گفتگوی فرهنگی» در مورد تاریخچه سازمان تبلیغات اسلامی و خدمات فرهنگی این سازمان مصاحبه کرد.
وی ضمن اشاره به تغییر رویکرد این سازمان پس از تغییر مدیریت آن گفت: در رویکرد جدید، اقدامات و مسائل فرهنگی با محوریت مردم دیده شده در حالی که تا پیش از این مردم از سازمان انتظار کار داشتند اما در حال حاضر سازمان با برون سپاری مسئولیت به مردم از مردم برای توسعه و گسترش فعالیتهای دینی و مذهبی مطالبه میکند.
عبداللهی افزود: در بسیاری کارهای فرهنگی که مردم در آن سهیم هستند خلاقیتهای بزرگی شکل میگیرد که شاید مدیران نتوانند این خلاقیت را داشته باشند.
مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران ضمن اشاره به عرصههای جدید کارهای فرهنگی تصریح کرد: سال گذشته در موج دوم کرونا، قرارگاه عملیاتی قاسم سلیمانی شکل گرفت و بخش عمده مبلغان آن کسانی بودند که کار تبلیغی انجام میدادند و در 12 بیمارستان وارد شدند و بیش از 85 هزارساعت شیفت کاری مشغول بودند.
وی ضمن اشاره به اختصاص سالنهای تطهیر برای بیماران کرونایی با همت مبلغان این سازمان خاطرنشان کرد: یک زمانی کار تبلیغات تنها در منبر رفتن و ترویج دین خلاصه میشد اما امروز ارتباطی قلبی بین مردم و جامعه تبلیغات اتفاق افتاده و موجب شده که مردم فکر نکنند تبلیغات به نقل حدیث و مطالب دینی میپردازد.
عبداللهی در ادامه مصاحبه با رادیو گفت و گو ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و توجه آن به جوانان اظهار کرد: مبدأ این بیانیه خودآگاهی، فهم جایگاه و شناخت دقیق نقشه فرهنگی دشمن، مرکز آن ایجاد امید به آینده، خوشبینی و دل بریدن از دشمن، مقصد آن ایجاد اراده عمومی برای مبارزه تمدنی و لوازم مورد نیاز برای پیشبرد آن تقویت روحیه انقلابی و جهادی و سپردن کار به دست جوانان است.
مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران ضمن اشاره به تأثیر جوانان تصریح کرد: در سالهای درگیری با کرونا برخی برنامهها لغو شد که مردم در فضای مجازی از آن به شدت حمایت کردند و اینها ثابت کرده اگر به مردم و جوانان و خلاقیت آنها اعتماد کنیم، اتفاقات خوبی شکل خواهد گرفت.
وی گام برداشتن برای ترویج اسلام ناب را از اهداف سازمان تبلیغات دانست و ضمن استناد به فرمایش امام (ره) بیان کرد: تبلیغات اسلامی شناساندن خوبیها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدیها و نشان دادن راه گریز و منع آن است و تمام تلاش سازمان بر این امر استوار است.