گفت‌وگوی فرهنگی شنبه تا چهارشنبه از ساعت 20:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي فرهنگي

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: مهمترین زیرساخت مدارس گفتگو محور، فرهنگ سازی است

زاهدی گفت: زیرساخت خاصی برای مدارس گفتگو محور لازم نیست بلکه فرهنگ سازی مهمترین زیرساخت آن است. در واقع باید کاری کرد که تنها معلم، مدیر کلاس نباشد.

1400/11/06
|
15:30
|

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو، دکتر محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با برنامه «گفتگوی فرهنگی» در مورد مدارس گفت و گو محور، بستر ترویج علم مصاحبه تلفنی کرد.

زاهدی گفت: زیرساخت خاصی برای مدارس گفتگو محور لازم نیست بلکه فرهنگ سازی مهمترین زیرساخت آن است. در واقع باید کاری کرد که تنها معلم، مدیر کلاس نباشد و دانش آموزان را نیز با روش‌های مختلف به کار گرفت و در این حالت یادگیری بالا می‌رود و ماندگار می‌ماند چرا که خود دانش آموزان در تدریس نقش داشته‌اند. البته باید توجه داشت که دانش آموزان دچار خود بزرگ بینی نشوند چرا که در این صورت کنترل انها و کلاس دشوار خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر تغییر وضعیت معیشت معلمان افزود: گفتگو محور بودن ربطی به معیشت معلمان نباشد چرا که معلم یک وظیفه ذاتی دارد و باید در کلاس مسئولیت خود را انجام دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مدارس گفتگو محور باید پیش از دوره دبیرستان نیز مورد استفاده قرار گیرد اظهار کرد: مدارسی از این قبیل نیاز به قانون ندارد و یک کار اجرایی است و باید به صورت آرام و تدریجی انجام شود چرا که امادگی معلمان برای این نوع مدارس به زمان نیاز دارد.

زاهدی در رادیو گفت و گو با بیان اینکه معیشت معلم حتی در کلاس‌های بدون رویکرد گفتگو محور تاثیرگذار است خاطرنشان کرد: نباید کاری کرد که معلم، دغدغه آخر برج را داشته باشد و این موضوع ربطی به مدارس گفتگومحوری ندارد.

وی همچنین ضمن تاکید بر تسلط معلمان به دروس حتی در مدارس بدون رویکرد گفتگومحور گفت: مطالعه باید جزئی از زندگی کاری و علمی معلم باشد. معلم به طور کلی با مطالعه و به روز بودن سر زنده است.

دسترسی سریع
گفت و گوی فرهنگی