یک کارشناس حوزه رسانه در خصوص بازتاب رسانه ای حماسه حضور مردم ایران در انتخابات گفت: از این پس کشورهای مقاومت در منطقه قوی تر و منسجم تر عمل خواهند کرد و کشورهای ضد مقاومت سیاست ها خود را دستخوش تغییر خواهند دید.
به گزارش رادیو گفت وگو علیرضا داودی در مصاحبه با مجله خبری تحلیلی "رویداد" برخورد رسانه ها با حضور چشم گیر مردم پای صندوق های رای را شامل 4 دسته دانست و گفت:
«دسته اول برگرفته از عزت، اقتدار و سربلندی نسبت به غیر در خصوص حضور میلیونی مردم ایران پای صندوق های رای بود و این بازتاب از سوی رسانه های همسو بروز کرد.»
وی ادامه داد: «دسته دوم رسانه هایی بودند که حضور مردم پای صندوق های رای را تهدیدی علیه سیاست های خود می دانست و از دیروز تا امروز که اعداد و ارقام در حال انتشار است، با بغض واکنش نشان می دهند.»
داودی افزود: «دسته سوم رسانه ها شرایط را منفی جلوه دادند؛ اما حضور مردم آن ها را واداشت این حضور را با کلماتی همچون اقتدار، عزت و در نهایت سر بلندی در ایران تبیین کنند!»
وی اضافه کرد: «این رسانه ها سیاست های خود را بر فرمایشات مقام معظم رهبری و همراهی مردم و نامزدها [تفسیر کردند] و این مسئله حایز اهمیت بود که دشمنان نیز [قدرت ایران را نظاره گر باشند].»
داودی رسانه های دسته چهارم را مبتنی بر تفسیر انتخابات به گونه ای دیگر در دنیا تحلیل کرد و افزود: «دنیا تمایل داشت تصویری دیگر از ما برای مردم دنیا بسازد ولی این فاصله به سمت اتفاقی مثبت [با حضور میلیونی مردم اتفاق افتاد].»
این کارشناس حوزه رسانه مهم ترین تصویر جمهوری اسلامی را ناظر بر اقتدار کشور و یکپارچگی آن در منطقه ای پر آشوب دانست و افزود: «کشورمان در این منطقه عزت، تمامیت و استقلال را به بهترین وجه نشان داده و این پایه تصویری است که به دنیا مخابره می شود.»
داوودی بلوغ سیاسی مردم و فرمان پذیر بودن را از دیگر شاخصه های این حضور میلیونی برشمرد و در این راستا بر پیام رسانی صدا و سیما تاکید کرد و گفت: «در نهایت پیکره ای واحد و منسجم از ایران اسلامی مخابره شد و اعداد و ارقام انتخاباتی بر این پیام افزوده است.»