مدیر روابط عمومی وزارت علوم در مصاحبه با رادیو گفتوگو، نبود استقلال عمل در روابط عمومیها را آسیب رسان دانست.
دکتر ندا شفیعی در برنامه "صبح وگفتگو" ضمن گرامیداشت هفته ارتباطات اظهار کرد: امروزه ارتباطات اهمیت خود را دوچندان یافته است و برای تمام دستگاههای اجرایی و وزارت خانهها مهم تر از گذشته میباشد.
وی با اشاره به تاثیر فضای مجازی در حوزه ارتباطات گفت: در این حوزه باید روابط عمومی موثر و قوی تر داشته باشیم و ارتباط رو در رو و مجازی باید توسعه یابد و متخصص روابط عمومی باید در دو حوزه مفید و موثر باشد.
شفیعی با بیان این که وزارتخانه و دستگاههای اجرایی باید از متخصصان در حوزه ارتباطات بهره گیری کنند، گفت: تمام مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی باید ارتباط موثر و مفید داشته و در زمینه فعالیت در فضای مجازی نیز علم و آگاهی داشته باشند.
وی با تبیین این تئوری که میگوید زمان و مکان در فضای مجازی دچار فقدان ماهیت است، افزود: امروزه با مرز زدایی، نقش فضای مجازی بیش از گذشته در تبیین اهداف و جریان سازی وزارتخانهها در میان افکار عمومی احساس میشود.
مدیر روابط عمومی وزارت علوم در پاسخ به این سوال که آیا امروز در مراکز روابط عمومی نهادهای دولتی از آخرین نتایج علمی و نیز زحمات بزرگان این عرصه در کشور بهره برداری میشود یا خیر، گفت: این نکته درست و جالبی است ولی متاسفانه در مجموعهها هنوز نگاه تدارکاتچی به روابط عمومی وجود دارد.
شفیعی ادامه داد: تحصیل کردگان این رشته در سازمانها حضور دارند و لذا نگاهِ قبلی در پارهای سازمانها تغییر کرده و اهمیت روابط عمومی مشخص شده است. یک روابط عمومی خوب باید ضمن افکار سنجی، دست به آینده پژوهی بزند و ارتباطات قوی درون و برون سازمانی داشته باشد.
وی معتقد است یک روابط عمومی وکیل مدافع سازمان نزد مردم و وکیل مدافع مردم نزد یک سازمان است و وقتی روابط عمومیها در سیاست گذاری و مشورت دهی وارد عمل شوند از نگاه تدارکاتچی قبلی خارج خواهند شد.
شفیعی در رادیو گفتوگو ابراز امیدواری کرد روابط عمومیها شکل واقعی خود را پیدا کنند و تاثیر واقعی خود را در سازمانها بگذارند.
مدیر روابط عمومی وزارت علوم یادآور شد: فعالان روابط عمومی میبایست تجربه لازم و مدرک مورد نظر را توامان داشته باشند و در این صورت قطعا موفق خواهند شد.
شفیعی همچنین اهمیت استقلال در حوزه روابط عمومی را گوشزد کرد که اگر وجود نداشته باشد آسیب رسان است و یک روابط عمومی خوب در جایی تبلور مییابد که این مهم را پیاده سازی کند؛ ولو این که رئیس یک سازمان مایل به این رویه نباشد.