صبح و گفت و گو شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:00 به مدت 90 دقیقه

رادیو گفت و گو

صبح و گفت‌وگو

سرپرست سازمان توسعه تجارت: مزیت صادراتی؛ معیار سنجش حمایت از کالای ایرانی

سرپرست سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه برای حمایت از کالای ایرانی باید شاخص صادراتی بودن کالاها را مد نظر قرار دهیم، گفت: بهترین خط کش برای اهمیت کالای ایرانی مزیت صادراتی است.

1397/11/10
|
10:45
|

محمدرضا مودودی در رابطه با حمایت از کالای ایرانی به "صبح و گفت وگو" گفت: «وقتی سخن از کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی است، آن تولیدی مد نظر است که مورد اعتنای مصرف کننده داخلی باشد؛ نه همه کالاهایی که در جغرافیای داخلی تولید می شود!»

وی بهترین خط کش برای اهمیت کالای ایرانی را صادرات عنوان کرد و افزود: «کالاهایی با قدرت صادراتی توانسته اند نیاز مشتری خارجی را تامین کنند؛ لذا نیاز مشترین داخلی را نیز به همان نسبت تامین می کند.»

مودودی با تاکید بر اینکه برای حمایت از کالای ایرانی باید شاخص صادراتی بودن کالاها را مد نظر قرار دهیم، گفت: «دانشگاه و صنعت و بازار مهره های یک تسبیح هستند که اگر صادرات را محور قرار دهیم، دانش و بینش و فنون و نیز مدیریت باید [مد نظر قرار گیرد] که به محصول رقابتی منتج شود.»

سرپرست سازمان توسعه تجارت ادامه داد: «برخی تولیدات در کشور با رویکرد منطقه ای و محلی تولید شده اند و فاقد زیر ساخت های لازم برای ملی یا جهانی بودن را ندارند.»

به گزارش رادیو گفت وگو مودودی خاطرنشان ساخت: «شرکت هایی که خود را فراتر از مرزهای ایرانی معرفی کردند، توانستند تمام این حلقه ها را کنار هم گذاشته و زنجیره ای موثر را برای تولید ثروت ملی و بنگاهی ایجاد نمایند.»

دسترسی سریع
صبح و گفت‌وگو