صبح و گفت‌وگو شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:00 به مدت 90 دقیقه

رادیو گفت و گو

صبح و گفت‌وگو

رئیس انجمن تولیدكنندگان محصولات حجاب و عفاف: متولیان فرهنگی در حوزه پوشاک کاملاً در خواب هستند

اسدالله سلیمانی با بیان اینکه پوشاک یکی از شاخص‌های تهاجم فرهنگی است، تصریح کرد: متولیان فرهنگی و مسئولین جریان‌سازی پوشاک ایرانی و اسلامی کاملاً در خواب بوده‌اند و متأسفانه در این حوزه نتوانسته‌ایم کار ایجابی انجام دهیم.

1400/10/05
|
14:05
|

اسدالله سلیمانی با بیان اینکه پوشاک یکی از شاخص‌های تهاجم فرهنگی است، تصریح کرد: متولیان فرهنگی و مسئولین جریان‌سازی پوشاک ایرانی و اسلامی کاملاً در خواب بوده‌اند و متأسفانه در این حوزه نتوانسته‌ایم کار ایجابی انجام دهیم.

برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو در خصوص واکاوی دلایل عرضه پوشاک نامتعارف با اسدالله سلیمانی رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.
اسدالله سلیمانی در تعریف پوشاک نامتعارف گفت: پوشاکی که بافرهنگ عمومی کشور همخوانی ندارد و در حقیقت البسه‌ای هستند که از خارج از کشور برای ایرانیان ذائقه‌سازی می‌شود که می‌توان از شلوارهای پاره، تیشرت‌های منقش به نمادهای کشورهای دیگر و لباس‌های تنگ نام برد.

وی با تصریح بر این موضوع که البسه نامتعارف بی‌تردید بافرهنگ ایرانی و اسلامی همخوانی ندارد، بیان کرد: این پوشاک جریان‌سازی شده و از طریق فضای مجازی بی دروپیکر تبلیغ می‌شود. ابتدا به‌صورت مد، متقاضی پیدا می‌کند و توسط واحدهای بدون پروانه که نظارتی بر آن‌ها نیست، وارد بازار می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف عرضه پوشاک نامتعارف را امری تازه و نو ندانست و تصریح کرد: متأسفانه متولیان فرهنگی و مسئولین جریان‌سازی پوشاک ایرانی و اسلامی کاملاً در خواب بوده‌اند. وقتی اتفاقی را اجازه می‌دهیم به نقطه‌ای بحرانی برسد و صدای همه در می‌آید، تازه برای درمان اقدام می‌کنیم و به سمتی می‌رویم و دلایل آن را واکاوی می‌کنیم.

وی با اذعان به اینکه در حوزه تبلیغ پوشاک متعارف عملکرد بدی داشته‌ایم، بیان کرد: متأسفانه از فرهنگ پوششی ایرانی اسلامی فاصله گرفته‌ایم. ایران همواره یک کشور فرهنگ‌ساز بوده و صادرکننده فرهنگ بوده است تحت تسلط فرهنگی کشورهایی قرار داریم که قدمت آنها به 150 سال هم نمی‌رسد و در حقیقت ذائقه فرهنگی و بازار کشور را در اختیار گرفته‌اند.

سلیمانی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب درباره تهاجم فرهنگی در دهه 70 اظهار کرد: پوشاک یکی از شاخص‌های تهاجم فرهنگی است و نمی‌توان منکر شد بخشی از دلایل عرضه پوشاک نامتعارف و استقبال از آن به مسئله تهاجم فرهنگی مربوط است زیرا سبب شده است جوانان ایرانی از هویت اصلی خود در حوزه پوشش به سمت غرب ببرند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف عنوان کرد: متأسفانه در حوزه فرهنگی و پوشاک نتوانسته‌ایم کارهای ایجابی انجام دهیم و متولیان اصلی در حوزه مد و لباس و همچنین اتحادیه‌های صنفی پشتیبانی نکردند.

دسترسی سریع
صبح و گفت‌وگو