رویداد شنبه تا چهارشنبه از ساعت 12:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

رويداد

رئیس مركز پژوهش فناوری های نوین دانشگاه تهران: آئین نامه ارتقای اساتید نیازمند تغییرات اساسی است

عموعابدینی اظهار داشت: باید تغییرات اساسی در آئین نامه ارتقای اساتید ایجاد شود تا با توجه به وضعیت فعلی و پیش روی کشور، فعالیت های اساتید در راستای نقشه جامع علمی کشور هدایت شود.

1397/08/26
|
10:45
|

برنامه "کرسی های آزاداندیشی" با موضوع ارتقاء و ارزشیابی اساتید و با حضور دکتر قاسم عموعابدینی استاد دانشگاه و رئیس مرکز پژوهش فناوری های نوین در مهندسی علوم زیستی دانشگاه تهران از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

دکتر عموعابدینی در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان کرد: ارتقای اساتید دارای آئین نامه ای است که در چندین نوبت مورد بازبینی قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیئت ممیزه دانشگاه مطابق با روند تعریف شده، پرونده اساتید را مورد ارزشیابی و بررسی قرار داده و با توجه به امتیازهای آنها در بخش های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی از مربی به استادیاری، دانشیاری و استاد تمامی ارتقاء می بخشد.

رئیس مرکز پژوهش فناوری های نوین در مهندسی علوم زیستی دانشگاه تهران گفت: البته نظرات 10 درصد برتر دانشجویان کلاس در این روند ارزشیابی لحاظ می شود و اگر استاد امتیاز کسب نکند ارتقا نمی گیرد.

دکتر عموعابدینی در ادامه برنامه کرسی های آزاد اندیشی رادیو گفت و گو با تاکید بر ضرورت اصلاح این آئین نامه اظهار داشت: باید تغییرات اساسی در آئین نامه ارتقای اساتید ایجاد شود تا با توجه به وضعیت فعلی و پیش روی کشور، مسیر برای اساتید مشخص تر شود و فعالیت های آنها در راستای نقشه جامع علمی کشور هدایت گردد.

رئیس مرکز پژوهش فناوری های نوین در مهندسی علوم زیستی دانشگاه تهران در این برنامه تأکید کرد: باید به ارتقای اساتید توجه ویژه ای شود و نظارت جدی بر آن صورت گیرد.

این استاد دانشگاه همچنین در رابطه با مالکیت فکری در کشور بیان داشت: چالش های زیادی در زمینه مالکیت فکری و معنوی وجود دارد اما همه باید دست به دست هم دهیم تا این چالش ها حل شوند.

رئیس مرکز پژوهش فناوری های نوین در مهندسی علوم زیستی دانشگاه تهران در پایان برنامه کرسی های آزاد اندیشی از شبکه رادیویی گفت و گو مطرح کرد: ما ارتباطات خوبی را بین نظام آموزش عالی و آموزش و پرورش برقرار نکرده ایم و با سیستم کنکور فقط جوانان را افسرده کرده ایم. دقیقاً در زمانی که باید آینده خود را به درستی انتخاب کنند با ایجاد فشارهایی آنها را از مسیر اصلی منحرف کردیم. فرآیند تربیت و آموزش از قبل دوره دبستان آغاز می شود اما ما به این مسئله توجهی نکرده ایم.

دسترسی سریع
رویداد