رویداد شنبه تا چهارشنبه از ساعت 12:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

رويداد

موسوی درمصاحبه بارادیو گفتگو: مردم گران فروشی را گزارش دهند

معاون نظارت برکالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شکایت از گران فروشی را حق مصرف کننده دانست وافزود: براساس مفاد قانونی و جرایم تعریف شده، اعمال قانون صورت می گیرد ونسبت به احقاق حقوق مردم برخورد می شود.

1398/05/15
|
15:30
|

سیدداوود موسوی در مصاحبه با برنامه "رویداد" رادیو گفت وگو اظهار کرد: «سازمان حمایت گزارش های کارشناسی به کارگروه تنظیم بازار ارائه می کند و از طرفی درباره اقلام ضروری اطلاع رسانی می نماید.»

وی افزود: «با توجه به رویکردی که در دولت پیش گرفته شد، باید قیمت اقلام مصوب و مورد تایید سازمان حمایت در قالب یک نرم افزار در اختیار مردم قرار گیرد تا مصرف کننده بداند سقف و کف قیمت ها چقدر است.»

موسوی با بیان اینکه تکمیل این نرم افزار در دستور کار وزارت صنعت می باشد، ادامه داد: «کالاهای تولیدی و عرضه شده در زمره سبد مصرف عموم مردم قرار دارند و دولت قیمت تثبیتی برای آن در نظر گرفته؛ به عنوان مثال قیمت 14 قلم محصول لبنی دقیقا همانی است که کارگروه تنظیم بازار تعیین کرده است.»

این مقام مسئول در سازمان حمایت به رادیو گفت وگو گفت: «درباره این اقلام با قیمت مصوب باید اطلاع رسانی صورت گیرد و ما آن را در قالب اپلیکیشن در اختیار مردم قرار دادیم و هیچ تغییر قیمتی نباید در بازار اتفاق افتد.»

موسوی افزود: «در این سامانه قیمت عرف و مورد انتظار درج شده و فروشنده به هر دلیلی قیمتی بالاتر ارائه کند، می توان از طریق همین سامانه ثبت شکایت کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «ما اقلام پر مصرف را انتخاب کردیم و سقف قیمتی آن ها را نیز در نظر داشتیم ولی اگر قیمت بازار بیش از قیمت ثبت شده در سامانه باشد، امکان ثبت شکایت وجود دارد و از طریق بازرسان ما نیز پیگیری می شود.»

دسترسی سریع
رویداد