ورزش بدون ویرایش شنبه ها از ساعت 16:00 به مدت 75 دقیقه

رادیو گفت و گو

ورزش بدون ويرايش

دبیر سرویس ورزشی تسنیم: ذائقه مردم رویکرد نشریات ورزشی را مشخص می کند

اثیمی گفت: این ذائقه مردم است که رویکرد نشریات ورزشی را تعیین می کند.

1396/02/25
|
08:30
|

محسن اثیمی دبیر سرویس ورزشی تسنیم در مصاحبه با برنامه " ورزش بدون ویرایش" رادیو گفت و گو درباره ماموریت رسانه های مکتوب و خبرگزاری در حال حاضر گفت: در گذشته سرعت ارائه خبر بسیار مهم بود. امروز این شبکه های مجازی هستند که اخبار را با سرعت منتشر می کنند. در این میان نقش روزنامه ها و خبرگزاری ها نگاه تحلیلی و تبینی به اخبار است.

اثیمی ادامه داد: با ورود رسانه های مجازی حتی کار برای خبرگزاری ها هم سخت شده است. با این شرایط رسانه ها برای جلب مخاطب باید با خلاقیت و نوآوری کاری انجام دهند که در شبکه های اجتماعی امکان اجرای آن وجود ندارد. البته خبرگزاری ها و روزنامه ها هنوز مخاطبان خاص خود را دارند.

وی درباره رویکرد نشریه های ورزشی تصریح کرد: رویکرد نشریه های ورزشی به ذائقه مخاطبان بر می گردد. مخاطبانی که برای باخت تیم ملی فوتبال از آرژانتین به خیابان می آیند اما برای طلای المپیک حسن یزدانی چنین کاری انجام نمی دهند مطمئنا تمایلی به مباحث منهای فوتبال ندارند. آن ها فوتبال را به همه چیز ترجیح می دهند و خواستار نشریه هایی هستند که از فوتبال می نویسند. ضمن این که شرایط اقتصادی نشریه ها نیز به آن ها اجازه نمی دهد چیزی غیر از فوتبال بنویسند.

دبیر سرویس ورزشی تسنیم افزود: مردم ما همیشه از مسائل حاشیه ای لذت می برند و این حواشی در فوتبال فراوان است. به علاوه این که زیر ساخت های فرهنگی برای گرایش خانواده ها به رشته های ورزشی دیگر فراهم نشده و همه آرزو دارند فرزندانشان فوتبالیست شود.

اثیمی درباره نیروهای انسانی در روزنامه نگاری ورزشی خاطر نشان کرد: تعداد کمی از رسانه ها با سیستم آموزشی که در اختیار دارند خبرنگاران را پرورش می دهند و استعدادهایشان را کشف می کنند. دیگر رسانه ها به این امر توجهی ندارد. ترکیبی از جوانان و پیشکسوتان در هر عرصه ای جواب می دهد و رسانه از این موضوع مستثنا نیست.

دسترسی سریع
ورزش بدون ویرایش