صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 19:00 به مدت 60 دقیقه

استاد دانشکده خودرو با تاکید بر لزوم رقابت بین خودروسازها گفت: نتیجه این رقابت اگر واقعی باشد، هم به نفع شرکت های خودروسازی و هم به نفع مردم خواهد بود.

برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو با موضوع علل عدم شکل گیری رقابت بین خودروسازهای داخلی و با حضور علی خاکساری استاد دانشکده خودرو و علی پیرمحمدی معاون مهندسی و طراحی محصول گروه صنعتی ایران خودرو به روی آنتن رفت.

علی خاکساری در آغاز با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در صنعت خودرو انجام دهیم، افزایش توان رقابت پذیری شرکت های خودروساز کشور است، گفت: متاسفانه بنا به دلایلی این شرایط در سه دهه گذشته فراهم نشده است و این موضوع به اقتصاد، مردم و خود شرکت های خودروسازی ضربه زده و نتوانستیم از ظرفیت خودروسازی در کشور بهره ببریم و به ارتقاء کیفیت و متعادل کردن قیمت خودرو کمک کنیم.

وی درباره دلایل عدم رقابت پذیری خودروسازها اظهار داشت: بخش عمده ای از این موضوع به ساختار شرکت های خوردوساز و مسائل مدیریتی و همچنین نفوذی که در این شرکت ها وجود دارد، بر می گردد. این موضوعات عاملی شده است مدیرانی که در دوره های گذشته فعالیت می کردند، کسانی بودند که به رقابتی کردن تولید نداشتند و حتی دو شرکت ایران خودرو و سایپا یکدیگر را به عنوان رقیب نمی دیدند.

استاد دانشکده خودرو با تاکید بر لزوم رقابت بین خودروسازها اظهار داشت: نتیجه این رقابت اگر واقعی باشد، هم به نفع شرکت های خودروسازی و هم به نفع مردم خواهد بود و در حقیقت در وضعیت برد برد قرار می گیرند.

در ادامه علی پیرمحمدی در گفتگو با رادیو گفت و گو با بیان اینکه در چندین سال گذشته توسط دو شرکت خودروساز دائما محصولات متعددی ارائه شده است، درباره قیمت خودرو اظهار داشت: این موضوع تابع چند مسئله است و نخستین موضوع قیمت مواد اولیه است و در حقیقت دلیل افزایش قیمت خودرو، افزایش قیمت مواد اولیه است.

وی تصریح کرد: خودروهای داخلی قیمت کف خودروهای دنیا را دارند زیرا خودرویی که در حال حاضر حدود 70 میلیون تومان است، با احتساب دلار، معادل 6000 دلار می شود که در دنیا هیچ خودرویی با این قیمت و کیفیت موجود نمی توانید پیدا کنید.

معاون مهندسی و طراحی محصول گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه افزایش کیفیت خودرو تابعی از محصول و فناوری و همچنین فرهنگ توسعه است، اظهار داشت: اگر بگوییم در سال های گذشته، افزایش کیفیت در خودروهای داخلی نداشته ایم، بی انصافی است. برای رسیدن به این نتیجه کافی است، خودروهایی که در دهه 80 با خودروهایی که در دهه 90 تولید می شود را مقایسه کنید.

مرتبط با این خبر

  • تحریم دریایی را دور می زنیم...

  • افزایش قیمت بنزین؛ تحمیل فشار بیشتر به مردم

  • قانون رسیدگی به دارایی مقامات، ضامن پیشگیری از فضاسازی علیه مسئولین است

  • اگر مسکن مهر نبود قیمت خانه 20 برابر می شد

  • جنگ افروزی علیه ایران هزینه زیادی برای ترامپ خواهد داشت

  • با اظهارات جهانگیری درباره سهمیه بندی کوپنی موافقم

  • 100هزار فرصت شغلی با راه اندازی توریسم حلال در شرق آسیا

  • اولویت با برگزاری الکترونیکی انتخابات است

  • امریکا می داند تحریم نفتی ایران شدنی نیست

  • ضرورت پالایش قوانین غیر ضروری