بدون خط خوردگی شنبه تا چهارشنبه از ساعت 19:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

بدون خط خوردگي

نایب رئیس فدراسیون صنعت نفت ایران: شرط لازم و کافی برای برند سازی بنزین، در خصوصی کردن همه بخش ها است

نایب رئیس فدراسیون صنعت نفت ایران اظهار داشت: برند سازی بنزین تنها زمانی میسر است که بخش خصوصی تمام پروسه تولید، حمل و نقل و توزیع آن را به دست بگیرد .

1396/03/02
|
16:45
|



برنامه "مناظره" با موضوع بایدها و نبایدهای برندسازی بنزین و جایگاه های آن و با حضور رضا پدیدار کارشناس نفت و انرژی و نایب رئیس فدراسیون صنعت نفت ایران به روی آنتن رفت.

رضا پدیدار با بیان اینکه برند یک دارایی نامشهود است، گفت: برندسازی یک فرآیند بلند مدت است و نمی توان در کوتاه مدت درباره آن صحبت کنیم و برندها رشد می کنند و به بلوغ می رسند و برای موفقیت یک کالا و یک محصول که بخواهد در زمینه برند فعالیت کند، حتما باید فرآیند و رفتار اقتصادی داشته باشیم.

وی تصریح داشت: آنچه در ایران مغفول مانده است، درست نبودن رفتار اقتصادی است زیرا بخش عمده ای از فعالیت اقتصادی در دست دولت بوده و نگاه مدیران دولتی نیز سنتی است. وقتی با نگاه سنتی روبرو می شوید، قطعا نمی توانید تحولی را که در نفس برند است، دست پیدا کنید چون برند رو به رشد و تغییر است.

این کارشناس نفت و انرژی با اشاره به اینکه تغییر برند باعث تغییر ذائقه و نگاه می شود، اظهار داشت: در مطالعات بازارشناسی در مورد محصولات خاص، تحقیق شده است، هر بخشی از یک محصول مانند رنگ بسته بندی آن یک عمر مفید دارد. به عنوان مثال شاهد هستیم رنگ یک بسته بعد از چند سال تغییر می کند زیرا اثر گذاری این برند از نظر رنگ در بیشترین حالت پنج سال است.

نایب رئیس فدراسیون صنعت نفت ایران ادامه داد: اعتبار برند از بعد رفتارشناسی اقتصادی می تواند دلایل عمیق تری را برای تغییر ایجاد کند. این مسئله در مورد جایگاه های بنزین موضوع را حساس تر می کند زیرا مردم هر روز با این ماده حیاتی سر و کار دارند.

وی با تصریح بر اینکه هر محصول و خدمت برند نیست، اظهار داشت: شرکت های تولید کننده یک محصول یا خدمت، برند را در اختیار دارند. این برند با فناوری و رشد جوامع تغییر می کند بدون اینکه نام برند تغییری کند. بنابراین برند به کیفیت بستگی دارد و به همین دلیل سال های سال در بازار حضور خواهند داشت.

این کارشناس حوزه نفت و انرژی عنوان داشت: برند سازی بنزین تنها زمانی میسر است در بخش خصوصی تمام پروسه تولید، حمل و نقل و توزیع آن را به دست بگیرد و این مسئله ای است که در تمام کشورهای توسعه یافته صاحب برند افتاق می افتد.

قابل ذکر است، برنامه "مناظره" از یکشنبه تا چهارشنبه ساعت 16 از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود و علاقه مندان می توانند برای دریافت فایل صوتی این برنامه به سایت رادیو گفت و گو مراجعه کنند.

دسترسی سریع
بدون خط خوردگی